Probotector
Piratiserad
Har lyft på min Kawasakis ventilkåpa för att ta en titt på ventilerna och noterat att det saknas 2 gummihattar på oljeledningar som går under kåpan. Det är som 4 pinnar som står rakt upp som har slangar anslutna till sig och på dessa pinnar så ska det sitta små hattar av gummi och dom ska tydligen ta emot ventilkåpan när den sitter på.
Så jag undrar om jag ska investera i 2 nya hattar (kostar 25 kronor styck, dock är väntetiden troligtvis ett par veckor) eller kan jag skippa dom?
Har hittills kört med enbart 2 hattar varav en hade lossnat och satt fast vid sidan av där den egentligen skulle sitta så jag har egentligen kört runt med enbart en hatt som gjort sitt jobb och inte märkt något problem.
Om ni tycker att jag ska köpa nya hattar, hur får jag dom att sitta på ett bra sätt? går dom enbart via trycket från ventilkåpan eller finns det något annat sätt att få dom att sitta?
Så jag undrar om jag ska investera i 2 nya hattar (kostar 25 kronor styck, dock är väntetiden troligtvis ett par veckor) eller kan jag skippa dom?
Har hittills kört med enbart 2 hattar varav en hade lossnat och satt fast vid sidan av där den egentligen skulle sitta så jag har egentligen kört runt med enbart en hatt som gjort sitt jobb och inte märkt något problem.
Om ni tycker att jag ska köpa nya hattar, hur får jag dom att sitta på ett bra sätt? går dom enbart via trycket från ventilkåpan eller finns det något annat sätt att få dom att sitta?