Hatar Tjuvar!

GYMNAST

Mjuk
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
R1 -05
Bor i Uppsala i lägenhet och har det enda enskilda garaget på 50 lägenheter i ett lugnt område.... trodde jag. Ska gå ut till bilen på morgonen så hittar jag hojen utsläpad från garaget ca. 1 meter från porten. Jag har en kraftig lutning ner till porten och med en massa snö så var det svårt att bära upp en hoj med lås. Det verkar som hojen har klarat sig från repor fast den låg på sniskan. Tyvärr är det säkert snubbar som vet det mesta om mc´n som gör såna här grejer. Bilspåren avslöjar även ett styckte mindre lastbil. Hur som helst är man ganska så besviken...

skönt att höra att den var kvar iaf. Du har nog någon granne att tacka för det då de verkar ha blivit stoppade halvvägs :yoparty

Vet inte hur många gånger det har vart uppe i forumen, men:
LÅS FAST!! :fatta!

ioch för sej var det i ett garage men ändå...

Fan vad jobbigt. Tänk om man nån gång skulle komma på nån som försöker knycka ens hoj, bara :cdevil vet vad man skulle göra.
Du får starta en egen undersökning i bästa CSI anda, lär ju vara någon som sett dem när de verkar avbrutit allt världigt snabbt

Fan va det var svårt att släpa den i snön, du får se till att ha skottat. :fatta!

Nä, skämtis i allt allvar, det gäller att snacka med grannar å hålla sig väl med dom. Det lönar sig i längden. Vi har grannkoll där jag bor, det fungerar alldeles utmärkt, frågar de man inte känner igen vad dom vill eller söker, märks direkt när det är någon som inte vet vad denne ska svara, dom kommer aldrig tillbaks. Åså jobbar men mer än oregelbundet, så det är omöjligt att veta när man dyker upp hemma. :tummenupp

GYMNAST skrev:
Bor i Uppsala i lägenhet och har det enda enskilda garaget på 50 lägenheter i ett lugnt område.... trodde jag. Ska gå ut till bilen på morgonen så hittar jag hojen utsläpad från garaget ca. 1 meter från porten. Jag har en kraftig lutning ner till porten och med en massa snö så var det svårt att bära upp en hoj med lås. Det verkar som hojen har klarat sig från repor fast den låg på sniskan. Tyvärr är det säkert snubbar som vet det mesta om mc´n som gör såna här grejer. Bilspåren avslöjar även ett styckte mindre lastbil. Hur som helst är man ganska så besviken...

Första nätterna utan snö/is hade i alla fall jag bjudit ner några polare i garaget med ett par flak bira. Det är skojigare att sitta med ett baseballträ i handen tillsamman med goa vänner än att sitta ensam.

GYMNAST skrev:

Shit! Jävla as till typer. Hoppas hojen klarade sig fint. Men du, fick de inte med sig det där nyinköpta Akrapovic-helsystemet som du fick i fredags som låg i kartong i garaget? :va ;)

Skämt åsido, håll ögonen öppna så de inte kommer tillbaka med förstärkning & gör ett nytt försök!

Jag tror att det är organiserad brotslighet som gör detta, det är killar/tjejer som hänger här på våra forum. Kollar upp vart vi bor genom att hacka databasen och sen försöka sno våra hojjar.. Skulle inte förvåna mig.

Argyle skrev:
Jag tror att det är organiserad brotslighet som gör detta, det är killar/tjejer som hänger här på våra forum. Kollar upp vart vi bor genom att hacka databasen och sen försöka sno våra hojjar.. Skulle inte förvåna mig.

Ännu en anledning att vara lite anonym på SH.. :tummenupp
Dom som vill veta mer, får fråga..

X-up skrev:
Shit! Jävla as till typer. Hoppas hojen klarade sig fint. Men du, fick de inte med sig det där nyinköpta Akrapovic-helsystemet som du fick i fredags som låg i kartong i garaget? :va ;)

Skämt åsido, håll ögonen öppna så de inte kommer tillbaka med förstärkning & gör ett nytt försök!

Dom hade nog tagit ganska så mycket annat, men dom var nog ganska fokuserade på cykeln... Vad det gäller uppgradering så sitter det ett nymonterat larm nu med 110dB tuta och uppringning... HOPPAS IDIOTERNA LÄSER DETTA!

Tur att du har den kvar iaf även om det känns förbannat tråkigt med stölder.

Själv är jag rätt så nojig på det där och därför extra glad för min garageplats. Garage har bevakning och bara tillgänglig för boende i huset. Jag har en egen bur för hojjen och lämplig så går även avloppsrören där. Det betyder att det sitter överdrivet stora skydd som ska klara att en bil kör på det utan det knäcks. I dom sitter det grövsta låset som fanns och på andra sidan min hoj. Under vinterförvaringen så sitter den ett extralås + extra skivbromslås. Känns betydligt bättre när man ska sova.

GYMNAST skrev:

en sak är säker, they will be back!. När snön har smält kommer dem asen lätt smygandes. Kan du inte kitta din garagedörr med en hagebössa.. öppnar någon obehörig så.. :kulspruta

jag funderar på å gjuta en klump cement i ett kar å bocka till armeringsjärn, lägga klumpen under plattorna på gården och låta armerigsjärnet sticka upp på nått sätt,de borde ju försvåra i alla fall.

även 3 lås nu inkl styrlås kanske ett fjärde pågång, ett av låsen med larm.

nee jag är inte rädd för tjuvar

ja jävlar du...den va ju dessutom billig.....klart bra val att gjut ner i golvet.....fast det e klart...då slår dom väl upp golvet med slägga ist.....

Nä upp med hojjen i lägenheten....eller så kan man ju alltid kedja fast den i bilen inne i garaget.....

Vet precis hur det känns att bli av med hojjen. Vart av med min R1-04 som hade gått 200 mil. Sen var hela sommaren förstörd.
Men fick ut jäkligt bra på försäkringen varje fall.
Nu blir det förhoopningsvis en ny hoj till sommaren. :tummenupp

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back