Jag får hem en jäävla massa brev varje vecka, det är försäkringsbesked/ändringar, brev från arbetsförmedlingen, akassan, från mitt jobb etc...+ alla räkningar som innehåller massa andra informationspapper.
Och sedan det allra värsta: ALLA KUVERT!
Det mesta är skit och jag lägger det på matbordet. Lönespec. har jag börjat slänga, som jag får både från mitt jobb och akassan.
Sen är det jobbiga att jag måste spara vissa papper som skall skickas in till akassan samt arbetsförmedlingen, såsom arbetsgivarintyg m.m.
Jobbiga nr 2 är att jag är skriven hos min granne, men sover (läs: bor) hos min flickvän. Alltså får jag posten hos dem...Vilket gör att endel brev har jag öppnat, läst och lagt hos dem, sen: vips borta!
Tyckte jag hade "lite" koll men jag kommer bara hem med breven och lägger dem där det finns plats. Sen måste jag kolla igenom breven och alla jävla kuvert och vips så ser det ut som man har en stor hög! Iochmed alla kuvert, så hittar jag nått då o då med nått viktigt/oviktigt brev i nån hög med kuvert. Länsade lite idag och slängde säkert 8-9 kuvert + massa papper som inte var intressanta.
Till er som inte orkar läsa föregående samt ni som läst allt:
Hur ska jag göra för att få ordning på alla brev, viktiga/oviktiga, brev som ska skickas/tas om hand om nån månad (de värsta, de ligger på nån plats och sen försvinner de när de behövs!)
Hatar speciellt "hold"-kuvert. Alltså de som ska behandlas, skrivas på, skickas iväg längre fram i tiden.
Ska man har 3 stora tunnor hemma där allt ska läggas eller hur fasen ska man göra allt smidigt?? En del papper ska ju sparas o måste föras in i pärmar. Ja då ska man först hitta hålslagaren, sen pärmen, och SEN, pappret du skulle föra in i pärmen...
Jag äger inget skrivbord, har nån bokhylla, ett par byråer och bord, som allt hamnar på. Altså minst 4-5 olika ställen....

Och sedan det allra värsta: ALLA KUVERT!
Det mesta är skit och jag lägger det på matbordet. Lönespec. har jag börjat slänga, som jag får både från mitt jobb och akassan.
Sen är det jobbiga att jag måste spara vissa papper som skall skickas in till akassan samt arbetsförmedlingen, såsom arbetsgivarintyg m.m.
Jobbiga nr 2 är att jag är skriven hos min granne, men sover (läs: bor) hos min flickvän. Alltså får jag posten hos dem...Vilket gör att endel brev har jag öppnat, läst och lagt hos dem, sen: vips borta!
Tyckte jag hade "lite" koll men jag kommer bara hem med breven och lägger dem där det finns plats. Sen måste jag kolla igenom breven och alla jävla kuvert och vips så ser det ut som man har en stor hög! Iochmed alla kuvert, så hittar jag nått då o då med nått viktigt/oviktigt brev i nån hög med kuvert. Länsade lite idag och slängde säkert 8-9 kuvert + massa papper som inte var intressanta.
Till er som inte orkar läsa föregående samt ni som läst allt:
Hur ska jag göra för att få ordning på alla brev, viktiga/oviktiga, brev som ska skickas/tas om hand om nån månad (de värsta, de ligger på nån plats och sen försvinner de när de behövs!)
Hatar speciellt "hold"-kuvert. Alltså de som ska behandlas, skrivas på, skickas iväg längre fram i tiden.
Ska man har 3 stora tunnor hemma där allt ska läggas eller hur fasen ska man göra allt smidigt?? En del papper ska ju sparas o måste föras in i pärmar. Ja då ska man först hitta hålslagaren, sen pärmen, och SEN, pappret du skulle föra in i pärmen...
Jag äger inget skrivbord, har nån bokhylla, ett par byråer och bord, som allt hamnar på. Altså minst 4-5 olika ställen....
