Hatar länsförsäkringar!

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Förbannade länsförsäkringar!
Det var så att jag var påväg hem till mej för 2veckorsedan. Då kom ett råddjur ifrån diket och sprang in i min sida, det klarade sej fint, sprang därifrån och inget blod heller hoppaden på tre ben eller liknande, det smälde kanppt in i bilen tyckte jag (det ångrade sej men kanade in, och jag hann väja), så jag åkte hem ( ca 1km kvar) så jag ställde bilen och kollade på sidan, var en lite buckla tyckte jag, men men, den drar jag ut tänkte jag. Men så nästa dag när jag kollade på bilen i dagsljus så var det ganska stora men mjuka bucklor(välvda sidor på v70n från början ju) på båda dörrarn på högersidan. förbanat tänkte jag, men men, jag betalar ju 1000 om året extra för MER försäkring, så det löser sej tänkte jag. Skickade in skadeanmälan igår, fick svar idag. För det första, så får jag betala 1000 extra för jag är under 24, men bil fan står ju redan på mej! och sedan 3000 för händelsen inte är polisanmäld?!?! va fan, sist då det hände så behövde dom ingen polisanmälan. typ samma sak då, fast då stendog råddjuret, var precis hemma på gården då. Då polisanmälde jag inte det eller.

jaja, jag vet att man ska anmäla alla viltolyckor, men en där man bara tutchar ett råddjur och ett där det dör hemma på gården känns lite onödigt då. hade ändå inte kommit ut nåt jaktlag och letat efter det...

Hur ska man göra nu? det går väl inte anämla en sådan grej som hände för 2veckorsedan idag ändå? För det står att jag kan skicka in anmälan till dom nu ifall den är gjord...

hjälp nu tack. och inga jävla morralkärringar, deras svar klarar jag mej utan!

HumAnyt skrev:
Det var så att jag var påväg hem till mej för 2veckorsedan. Då kom ett råddjur ifrån diket och sprang in i min sida, det klarade sej fint, sprang därifrån och inget blod heller hoppaden på tre ben eller liknande,
Bra tänkt, kör på ett rådjur och det hoppar iväg på tre ben. Säkert helt oskatt. :7peta :huvet

Klaga inte över att du måste betala extra för att du inte polisanmälde för det borde du gjort.

honkiie skrev:
Bra tänkt, kör på ett rådjur och det hoppar iväg på tre ben. Säkert helt oskatt. :7peta :huvet

Klaga inte över att du måste betala extra för att du inte polisanmälde för det borde du gjort.

Du får nog läsa en gång till! Han skrev att det klarade sig oskatt!

Polisanmäl direkt. Tar ett par dar innan du får polisrapporten..

Sen att de kräver extra cash för att du är under 24 låter märkligt. Det borde de ju vetat från början om det är din försäkring.

HumAnyt skrev:
Det var så att jag var påväg hem till mej för 2veckorsedan. Då kom ett råddjur ifrån diket och sprang in i min sida, det klarade sej fint, sprang därifrån och inget blod heller hoppaden på tre ben eller liknande, det smälde kanppt in i bilen tyckte jag (det ångrade sej men kanade in, och jag hann väja), så jag åkte hem ( ca 1km kvar) så jag ställde bilen och kollade på sidan, var en lite buckla tyckte jag, men men, den drar jag ut tänkte jag. Men så nästa dag när jag kollade på bilen i dagsljus så var det ganska stora men mjuka bucklor(välvda sidor på v70n från början ju) på båda dörrarn på högersidan. förbanat tänkte jag, men men, jag betalar ju 1000 om året extra för MER försäkring, så det löser sej tänkte jag. Skickade in skadeanmälan igår, fick svar idag. För det första, så får jag betala 1000 extra för jag är under 24, men bil fan står ju redan på mej! och sedan 3000 för händelsen inte är polisanmäld?!?! va fan, sist då det hände så behövde dom ingen polisanmälan. typ samma sak då, fast då stendog råddjuret, var precis hemma på gården då. Då polisanmälde jag inte det eller.

jaja, jag vet att man ska anmäla alla viltolyckor, men en där man bara tutchar ett råddjur och ett där det dör hemma på gården känns lite onödigt då. hade ändå inte kommit ut nåt jaktlag och letat efter det...

Hur ska man göra nu? det går väl inte anämla en sådan grej som hände för 2veckorsedan idag ändå? För det står att jag kan skicka in anmälan till dom nu ifall den är gjord...

hjälp nu tack. och inga jävla morralkärringar, deras svar klarar jag mej utan!
Anmäl att det hände på en bekants mark och att du kontaktade honom direkt... polisanmälan är väl bara om du inte får tag i markägarn?

honkiie skrev:

som sagt, läs allt och läs rätt! och morralkärringar klarade jag mej utan...

Ankan skrev:
Gör polisanmälan nu då. Du har ju inte mycket att förlora.

funderar på det. ska kolla med polisen. :)

Zee skrev:
Polisanmäl direkt. Tar ett par dar innan du får polisrapporten..

Sen att de kräver extra cash för att du är under 24 låter märkligt. Det borde de ju vetat från början om det är din försäkring.

mjo, så tänkte jag med... aaa, fan vad jag hatar LF just nu... men men. Får väl se hur det löser sej.

MDM skrev:
Anmäl att det hände på en bekants mark och att du kontaktade honom direkt... polisanmälan är väl bara om du inte får tag i markägarn?

Det är precis vad det gjorde, på närmaste grannes mark, och han är jaktledare för det jaktlag som hade blivit kontaktade isåfall... Får säga till dom det.

Om en människa skulle springa rak in i din bil och sedan bara springa därifrån, skulle du inte kontakta polisen då heller?

Rådjur och större är sk. kronvilt och man är skyldig och ta kontakt med polisen om man kört på ett, oavsett skada på djuret lr inte.

Gör man inte detta så kan man precis som du skriver, bli utan ersättning. Tyvärr är det väl inte så mycket och göra. Du kan ju testa och efteranmäla men det går dom ju knappast på eftersom du redan gjort skadeanmälan en gång till försäkringsbolaget.

Som sagt. Polisanmälan måste göras vid djurkollision annars gäller inte MER försäkringen. Och detta pga alla bedrägerier. Sen är det så att är man under 24 så har man ju det där iriterande 1000 kr tillägget

HumAnyt skrev:
som sagt, läs allt och läs rätt! och morralkärringar klarade jag mej utan...
Jag läste allt, rådjuret gick iväg på "tre ben eller nått" så då kan han lätt ha gjort illa sig plus att du hade stora bucklor i bilen. Sen om du klarar dig utan moralkärringar skiter jag blankt i. Tjillit att du får böta iallafall :7peta

honkiie skrev:
Jag läste allt, rådjuret gick iväg på "tre ben eller nått" så då kan han lätt ha gjort illa sig plus att du hade stora bucklor i bilen. Sen om du klarar dig utan moralkärringar skiter jag blankt i. Tjillit att du får böta iallafall :7peta

Jaha, haschförsäljningen i Älvsbyn har kommit igång nu alltså?
Du har fått typ fjorton uppmaningar att läsa rätt, gör det då någon jävla gång för i helvete då. :mad: :mad: :mad: :mad:
:machinegu :machinegu :machinegu :machinegu

Markus skrev:
Du har fått typ fjorton uppmaningar att läsa rätt, gör det då någon jävla gång för i helvete då. :mad: :mad: :mad: :mad:
Men vaffan äre ja leser fel då???!!!

honkiie skrev:
Men vaffan äre ja leser fel då???!!!

Okej, jag tar med hela meningen nu när jag visar (kort mening förresten), det fetmarkerade är det intressanta:

HumAnyt skrev:
Då kom ett råddjur ifrån diket och sprang in i min sida, det klarade sej fint, sprang därifrån och inget blod heller hoppaden på tre ben eller liknande, det smälde kanppt in i bilen tyckte jag (det ångrade sej men kanade in, och jag hann väja), så jag åkte hem ( ca 1km kvar) så jag ställde bilen och kollade på sidan, var en lite buckla tyckte jag, men men, den drar jag ut tänkte jag.

Ser du "inget blod", det är alltså en negation där ditt haschtroll, det betyder att efter kommateringen efter "blod" så gäller negationen fortfarande, han räknar upp allt det inte var alltså.
Det var inte blod, och inte hoppande på tre ben.
Däremot skulle det vara kommatering efter "heller", vilket ger dig ett halvt poäng - men nu är du ju bäng, så du blir diskad ändå. Pundarpucko. :machinegu :4skrika :mad: :machinegu :4skrika :mad: :machinegu :4skrika :mad: :machinegu :4skrika :mad:

An3Azz skrev:
Rådjur och större är sk. kronvilt och man är skyldig och ta kontakt med polisen om man kört på ett, oavsett skada på djuret lr inte.

Nja, kronvilt är något annat ;) Du tänker på statens vilt, men där ingår inte rådjur (nu längre). Men man är helt riktigt skyldig att polisanmäla krock med rådjur (och björn, älg, lo, utter, vildsvin och några till). Det är straffbart med böter att underlåta det och dessutom kan man bli betraktad som smitare från olycksplats och där finns det kraftigare straffskalor (indraget körkort t.ex.).

Att polisen sedan kanske inte gör något eller bara kontaktar grannen, som får gå ut och konstatera att djuret var oskadat - det är en annan femma. Då har du själv i alla fall torrt på fötterna ifall någon börjar bråka (som t.ex. försäkringsbolaget).

honkiie skrev:
:4skrika :4skrika :4skrika :4skrika
...
Men inget blod kanske inte säger så hemskt mycket om den är skadad eller inte heller.

Ifall ett djur springer obehindrat därifrån så tycker jag att det säger att det itne är skadat, men jag vet kanske inte så mycket om djur, bara uppvuxen med djur och jobbar med dom dagligen. förövrigt, stora bucklor, ja, stora, det blir det om du sparkar ganska löst på en nyare bil, typ v70, men ta en slägga (du vet, en stor hammar, en sådan man spikar in spikar med, sådan man kan hänga upp tavlor med, fattar du?) så blir det en lite buckla, men mycket skarpare! pga av mer kraft... svårt som fan att fatta kanske, men så är det...

Esquire skrev:
Om en människa skulle springa rak in i din bil och sedan bara springa därifrån, skulle du inte kontakta polisen då heller?

jupp, det skulle jag ge fan i att anmäla. vad skulle det hjälpa... Hoppas en människa är lite smartare än ett djur.

Markus skrev:

TACK!

HumAnyt skrev:
ta en slägga (du vet, en stor hammar, en sådan man spikar in spikar med, sådan man kan hänga upp tavlor med, fattar du

:rofl :rofl :rofl
Bra sackt, men jag tror inte pundaren fattar endå.
:hihi :hihi :hihi

Back