The_FacultyGirl
Diggar hästkrafter
- Gick med
- 12 Sep 2003
- Hoj
- Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Med tanke på att självförtroendet får sin smäll varenda gång 
Idag var tredje gången jag körde. Har inte kört på 2 veckor så första varvet blev ganska intressant med växlingen
Sedan började det att övas på bromsningen igen.. En fråga: har någon ett gott råd om hur fasiken man ska bromsa mjukt men hårt
Antingen blir det mjukt och en sträcka på 20 meter eller så blir det nästintill tvärstopp (för att överdriva) men då får jag "skäll" för att ha bromsat för hårt.
Så - hur bromsar man mjukt men hårt???
Sedan så började 1:ans växel bråka med mig... normalt känner jag när den ligger i men den kände väl för att jävlas med mig och "döljde" sig. Vilket resulterade i ett motorstopp. Fast jag insåg att jag kunde hitta den genom att släppa upp kopplingen till dragläget.. men det känns fel att man ska behöva göra så 3 gånger av 4. Något förslag?
Påpekade detta för läraren då han svarade något som "det blir så ibland".
Vid denna tid kände jag bara för att gå hem... och aldrig komma tillbaka. Usch va tråkigt det var. Övningsköra är så tråååååkigt! Likdant med bilen förra året, under vissa perioder ville jag bara skolka från lektionerna. Börjar kännas lite så nu igen.. Behöver peppa mig själv.. bra förslag på hur??
Fast egentligen.. varför klagar jag? Höll mig på hjulen ju
Lite konbana hann jag med också. Första varven gick dåligt men sen blev det riktigt kul!
Så när jag sitter och ler första gången på lektionen så kommer läraren och påpekar att jag ska vara 10 sekunder snabbare.
Blabla tänkte jag, nu e jag glad och då njuter jag!
Nu blev det massa text, kul att ni orka läsa som kom igenom!
Kom gärna med svar på frågorna och tips.. oavsett vad det är för tips.
Nu ska jag köpa glass och pannkaka

Idag var tredje gången jag körde. Har inte kört på 2 veckor så första varvet blev ganska intressant med växlingen

Sedan började det att övas på bromsningen igen.. En fråga: har någon ett gott råd om hur fasiken man ska bromsa mjukt men hårt

Så - hur bromsar man mjukt men hårt???
Sedan så började 1:ans växel bråka med mig... normalt känner jag när den ligger i men den kände väl för att jävlas med mig och "döljde" sig. Vilket resulterade i ett motorstopp. Fast jag insåg att jag kunde hitta den genom att släppa upp kopplingen till dragläget.. men det känns fel att man ska behöva göra så 3 gånger av 4. Något förslag?

Påpekade detta för läraren då han svarade något som "det blir så ibland".
Vid denna tid kände jag bara för att gå hem... och aldrig komma tillbaka. Usch va tråkigt det var. Övningsköra är så tråååååkigt! Likdant med bilen förra året, under vissa perioder ville jag bara skolka från lektionerna. Börjar kännas lite så nu igen.. Behöver peppa mig själv.. bra förslag på hur??
Fast egentligen.. varför klagar jag? Höll mig på hjulen ju

Lite konbana hann jag med också. Första varven gick dåligt men sen blev det riktigt kul!

Blabla tänkte jag, nu e jag glad och då njuter jag!

Nu blev det massa text, kul att ni orka läsa som kom igenom!

Kom gärna med svar på frågorna och tips.. oavsett vad det är för tips.
Nu ska jag köpa glass och pannkaka