Hatade MC åkare

Vad gör hästfolk på SH överhuvudtaget..:va

Tjafs om att sänka farten hit o dit o visa varandra hänsyn osv.. Fan kör med sunt förnuft o försök att inte bry sig så mycket vad andra gör så blir allt mycket trevligare. :tummenupp

Har blivit utsatt för hästkärringar som viftar med grimmor o betslar (?:va ), kameror för att ta kort på en osv. Bara att skita i sålänge de inte gör någon AKTIV handling för att stoppa en. Då är det en annan sak.

En gång stod en gubbjävel o viftade med en planka i Oxelösund när vi kom åkande.. Vi valde att inte stanna o prata med honom för det hade GARANTERAT lett till tråkigheter för honom eller oss hur man nu väljer att se på det..

Man har varit med om gubbsvin som blir irriterad över att man kör om som gasar ifatt en och försöker preja en av vägen.. Helt jävla kronmongo.

Poängen!?

Det finns så mycket stört folk att man helt enkelt inte kan bry sig om allt. Vad man än gör och hur man än åker kommer det ALLTID finnas nån jävel som stör sig på NÅGOT man gör. Bäst vore väl att avskaffa motorfordon helt men det vore väl lite tråkigt kanske...:näsblod

Kommer fortsätta köra som en buse bara för det är så jävla kul, men med lite sunt förnuft addat till det hela.

Vill ni ha mitt körkort får ni hinna ikapp mig o bryta det ur mina kalla döda händer! :yoparty

Just detta jag brukar göra, sänka till ca -20 under laglig hastighet samt frikopplar alltid! Aldrig nånsin fått ett tack för det.

Håller med dig om att visa hänsyn. Synd bara att hänsynen man visar i trafiken endast går åt ett håll. Hästpiloten borde precis som du säger tänka över vad han/hon gör i trafiken.....

Jag sa ju innan att två idioter är inte bättre än en ;)

Alltså precis som du säger man måste visa hänsyn från båda hållen.

Jag vissar alltid med en nick eller vinkning att jag uppskattar att de saktar ner när de märker att hästen reagerar. Enda gången jag blir förbannad :mad: är när någon idiot kör så att det blir farligt. Och det gäller alla typer av fordon.

Ex: Har råkat ut för att en lastbil har stannat eftersom hästen steppade lite DÅ kommer där en mc och tränger sig imellan mig och lastbilen :näsblod sikten var hur bra som helst raksträcka.

Just då är hojföraren rätt död i mina ögon :gnissla MEN hans polare stannade bakom lastbilen och fick en vinkning som tack :)

Jag sa ju innan att två idioter är inte bättre än en ;)

Alltså precis som du säger man måste visa hänsyn från båda hållen.

Jag vissar alltid med en nick eller vinkning att jag uppskattar att de saktar ner när de märker att hästen reagerar. Enda gången jag blir förbannad :mad: är när någon idiot kör så att det blir farligt. Och det gäller alla typer av fordon.

Ex: Har råkat ut för att en lastbil har stannat eftersom hästen steppade lite DÅ kommer där en mc och tränger sig imellan mig och lastbilen :näsblod sikten var hur bra som helst raksträcka.

Just då är hojföraren rätt död i mina ögon :gnissla MEN hans polare stannade bakom lastbilen och fick en vinkning som tack :)

Om denna tråden får rulla på som jag vill så kommer man snart få ligga varje gång man visat stor hänsyn då man möter hästar på vägen :tuttar.

Men det gäller ju att hästen inte blir skrämd undertiden ;)

Tyvärr är det ju så att även den lugnaste hästen kan bli skrämd. En häst är ingen maskin

Jag vet att en häst inte är någon maskin, jag tog miog an de hästarna som ingen annan ville ha att göra med. Men grejen är den att det faktiskt är ryttarens ansvar att se till att framfarten blir säker inte allt runt omkring. Som ryttare kan man inte kräva att folk ska tassa på tårna kring en. De flesta visar faktiskt hänsyn och saktar in och hjälper till så gott de kan. Men jag tycker det är fel när vi som ryttare kräver att vår omgivning totalt ska anpassa sig efter våra mer eller mindre labila vänner. Vi får väl se till att vi håller oss till ställen där det är någorlunda säkert att rida, har man en asjobbig häst får man rida på skogsvägar eller köra med en bil fram och tillbaks bredvid paddocken när man rider. Det är inte bara bilar, traktorer och motorcyklar som ska ta hänsyn till oss, vi måste ta hänsyn till våra medtrafkanter också, det gör man inte genom att visa finger.

Jag vet att en häst inte är någon maskin, jag tog miog an de hästarna som ingen annan ville ha att göra med. Men grejen är den att det faktiskt är ryttarens ansvar att se till att framfarten blir säker inte allt runt omkring. Som ryttare kan man inte kräva att folk ska tassa på tårna kring en. De flesta visar faktiskt hänsyn och saktar in och hjälper till så gott de kan. Men jag tycker det är fel när vi som ryttare kräver att vår omgivning totalt ska anpassa sig efter våra mer eller mindre labila vänner. Vi får väl se till att vi håller oss till ställen där det är någorlunda säkert att rida, har man en asjobbig häst får man rida på skogsvägar eller köra med en bil fram och tillbaks bredvid paddocken när man rider. Det är inte bara bilar, traktorer och motorcyklar som ska ta hänsyn till oss, vi måste ta hänsyn till våra medtrafkanter också, det gör man inte genom att visa finger.

´nuff said...

:klappar

3088963 Hehe jag förstår dig:) samma sak där jag bor nu finns en snubbe som bor här han kör fan utanför mitt hus varje 10:onde minut mellan ca 9 på morgon tills klockan 12 på natten jag som sover till typ 12-1 nu på lovet blir jävligt störd, dels för att han har plockat av ljuddämparn så den går jätte långsamt och låter jätte jätte mycket:huvet men jag har tur och kommer bo ute på landet om ca 2veckor:yoparty då slipper man han:)
Min granne gjorde likadant så jag gick över till honom att jag kunde fixa så moppen gick dubbelt så fort bara jag fick packa om ljudämparen så den inte lät så jävla mkt och att han körde på hög växel förbi mig. Det har funkat fint hittils. :)

Jag visade stor hänsyn idag uppåt Gottröra när det kom ett stim hästar med ryttarinnor. Minst en ville ligga med mig, iaf.

3089073 Jag har själv hållt på väldigt mycket med hästar tidigare. Men när jag red på vägar var jag väl medveten om att vägen var till för motorfordon och inte för hästar. En häst som inte var trafiksäker tog jag inte ut på en väg där jag visste att folk kör fort, man får ju träna dem i säkrare miljöer tills de vänjer sig.

Jag har suttit på hästar som lekt rodeo eller skenat när det kommit fordon som traktorer och bilar. De har dock alla efter lite träning vant sig eftersom att jag inte blev rädd varje gång det kom en bil. Problemet med hästar som är knäppa är oftast att ryttarna är fega och rädda och det känner hästen, har man haft hästen mer än ett halvår och den fortfarande är hysteriskt rädd för bilar så tror jag mer det är ryttaren som är rädd och hästen som känner av ryttarens oro. Är man bestämd så slutar hästarna bråka förr eller senare och litar på sin ryttare.
Jaaa! Äntligen en ryttare som har lite vett!

Det märks, enligt mig, tydligt att det ofta är ryttarna som gör hästarna rädda. Jag kör ofta förbi en hage som ligger alldeles intill vägen och trots att hästarna står alldeles intill staketet har jag aldrig lyckats skrämma dom :D

Oxå min trista erfarenhet... att de där hästtjejerna oavsett hur man kör alltid ska se missnöjda ut eller hytta med nån kroppsdel mellan pek och långfinger...

Det där var väl lite lågt? Att insinuera att alla hästtjejer är missbildade är väl att generalisera för mycket :D

Men grejen är den att det faktiskt är ryttarens ansvar att se till att framfarten blir säker inte allt runt omkring. Som ryttare kan man inte kräva att folk ska tassa på tårna kring en. De flesta visar faktiskt hänsyn och saktar in och hjälper till så gott de kan.

Jag håller med dig fullt ut. Lika ogärna som att jag ger mig ut i skogen på min hoj lika ogärna ger jag mig ut med hästen i trafiken.

Men ibland måste man göra sånt man inte vill men då kan man hoppa av hästen och leda den på vägarna eller rida nere i diket. Jag är rädd om hästen men framförallt är jag rädd om mig själv, det gör ont att flyga av.

Att tacka för de som visar hänsyn gör man av gammal van vad man än sitter på för fordon (havre-, bensin eller muskeldrivet) det kostar så lite att vara trevlig.

Klart att man visar hänsyn i trafiken (även om det körs för fort ibland, inte mitt ibland hus/utanför skolor dock).

Jag tror att så gott som alla saktar ner om de ser småungar/hästar vid sidan av vägen (jag hoppas iaf på det).

Sen kan man undra vad alla tycker om detta problem som borde tas upp istället (hets mot folkgrupp, eller)??
Tänk vad illa folk skulle tycka om mig om dom visste att jag håller med i filmklippet samt kör för fort ibland.....

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=8232

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul