Hata Radio!!!

P3 rockster rules :yoparty :rock Tyvärr bara på webben...

:felämne Ojdå! litet r i rockster :eek: Stavningskontrollantstyrkan FRAMÅT!!!! :backontop

Äntligen Morgon med Adam & Gry rockar! (Mix Megapol kl. 06.00 - 10.00) Dock tröttnar man rätt fort på all reklam och tjatig musik. Men Alsing och Forsell håller ens humör uppe ändå. :yoparty

Några idéer:

Radio v-twin: Klassiska hits från olika tillverkare, vi lyssnar med och jämför klangen från klassiska v-twinnar under accelaration, motorbroms och torrgasning. Debatter om insugsljud och rensade burkar.

Radio Redline: Inget som varvar under 16000. Lyssna på nya R6 leta sig fram mot varvtalsstoppet. Diskussioner om lättade svänghjul, tvåtaktens urtåg ur roadracing och fullgasväxlingar (både uppåt och nedåt).

Radio Mono: Stånkor i varierande trimningsgrad avhandlas av kända profiler. Debatt om fördelar och nackdelar ljudmässigt med lera, grankottar och blåbärsris packat i öron kontra packat i ljuddämparen.

Radio Blårök: Moppefuckon avhandlar trimningsgrad på sina mopeder. Allt till ljuv bakgrundsmusik av Puch Dakota -74 med klassisk femhalva.

Madhonda skrev:
2152795 Håller med... OM det inte är den där jävla flamsfittan Annika Lantz. Henne orkar jag bara inte med att lyssna på.!! :hållaföröronensmiley

jag som tycker om henne... :näsblod

Annat är det även med Rundgång i p3, skönt rockprogram. Ibland saknar jag Rally när jag är på väg hem på fredagarna faktiskt. Deluxe och deras "jag hatar snigel" är för klockrent.

:rofl

[ANEKDOT]

När jag sommarjobbade i mekanikverkstan på ett "större företag" här i Halmstad så fixade jag och en kompis en egen radiokanal där. Undertecknad hade byggt en liten och ful FM-sändare med pytte-effekt. Den trimmades in så att den släckte ut RIX FM och placerades sedan på vinden som vi av någon anledning medelst våld mot annan sommarjobbare fick access till.

Till sändaren kopplade vi en bärbar CD-spelare som vi sedan pysslade om lite då och då. Ingen annan på bygget visste något.

Efter typ två veckor hörde vi ett rykte om att det fanns någon kanal på radion som spelade bra musik, men inget prat alls. :rolleyes: Folk blev jätteglada och lyssnade gärna på den nya kanalen. Till saken hör att de flesta på bygget hade hörselkåpor med inbyggd radio och då de gick för långt bort från verkstaden så lyssnade de ju automatiskt på RIX FM. (Allt för att jag och polaren skulle slippa joxa med radion då man sprang omkring.)

Vi bestämde oss för att avslöja "bluffen" och satte på en vanlig radio i ett hörn av verkstan, strax innan lunch och folket skulle samlas där och mumsa på sin medhavda mat. Vi satte på singeln "Långa bollar på Bengt" på repeat och gick till matsalen och åt. :hihi :gnissla

När vi kom tillbaka var radion avstängd och vi undrade varför.
-Vafan, den hade ju hakat upp sig.
Då gick det ju inte att hålla sig längre och vi berättade om det hela.
Det blev mycket populärt och de flesta plockade med lite skivor som vi sedan spelade i radion.

Företaget i fråga är nu kund till där jag jobbar idag och detta var för typ tio år sedan. Varje gång jag träffar någon av de där snubbarna i verkstan så kommer alltid "Radio Travers" upp och de börjar minnas den gamla goda tiden. :tummenupp

[/ANEKDOT]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...