Hata Radio!!!

Nej, kommersiell radio är inge vidare. P3 är väl det bästa, om man måste.

Det som stör mig än mer är dock folk som skriver "d", "lr", "sj" och så vidare.

hållundan skrev:
2150880 Nej, kommersiell radio är inge vidare. P3 är väl det bästa, om man måste.

Det som stör mig än mer är dock folk som skriver "d", "lr", "sj" och så vidare.
all radio e kass... förutom björne å sexdagboken i deluxe i P3...

megapol har nog den sämsta blandningen av musik.. deras version av "de bästa låtarna från igår" är: allt med cher, och "its raining men" samt "bryan adams"

CRAAAAPPPPPP

Victor skrev:
2150803 :vinka
Du måste ha bristande förmåga att uppskatta humor i allmänhet och sarkasm i synnerlighet.
Hej Domstol är ju underbart.

Mmm... ser att du länkar till Shakira... antar att din humor är lika välutvecklad som din musiksmak... :7peta :pannkyss

riktig jävla humor är nr p4-skaraborg kör sitt "lär dig väschöttska"-program...
riktigt fina gamla bönner ringer in och berättar om ord i våran dialekt...
de e humor!!!

lärde mig förresten ett nytt ord.... så i helgen ska ja fråga en brud om hon ska me hem å "rissa" i sängen ....

Joe Schmoe skrev:
2151081 Mmm... ser att du länkar till Shakira... antar att din humor är lika välutvecklad som din musiksmak... :7peta :pannkyss

Det var ju själva fan vad alla ska såga Shakira! Rör inte min brewd säger jag! :@
Hips dont lie, lalalala dont lie lalalala.

Ni har tur iallafall att ni kan välja mellan en hel del radiokanaler, här finns inte den möjligheten, jovisst: Lugna Favoriter eller RixFM (vad nu skillnaden är kan jag inte svara på eftersom båda gillar Celine Dion lika mycket och spelar i princip samma låtar=de mesigaste spelas mest).

-Rosen- skrev:
2150825 är ajg skadad om jag läser radio som raid0 ? btw jag hatar också reklamkanalerna
Karla vagnen @ p2 is the shit när man åker genom småländska skogarna på natten. Kvällens ämne är lumpar minen. Soft tänker man efter alla he roliga historier man hört. Vad tror ni ringer in? Jo nisse 70 år som tyckte att mat tanterna va väldigt trevliga och att han ville ha kontakt med en av dom igen. :4skrika

Konstigt nog finns det inte så mkt att välja på här nere i Malmö/Lund så det är antingen p3, "mix" megapol eller voice.

P3 tycker jag väl är ok men musiken dom spelar är piss!! Bara en massa hiphop och feministpop :zpy

Victor skrev:
2150595 Här rullar det enbart P3. Det är ju faktiskt i radion sveriges bästa humor finns just nu. Eller kanske P3 Street om man inte orkar med fjantprogramen.

Och ett stort bekymmer är sås på gaffeln - där man ska hålla!

Jag känner mig så dum när jag lyssnar på p3 på balkongen, för rätt vad det är kan jag inte hålla mig för skratt. och vem vill ha en granne som skrattar för sig själv?

Jag irriterar mig något fruktansvärt på all jävla reklam som är stup i kvarten. Lyssnar på Mix Megapol på mornarna, gillar Adam Alsing. P3 har bra musik men det är så jäkla mkt snack hela tiden.

När jag lyssnar på radio så blir det mest P3 och ibland lite på OneFM (har en del material från Mix Megapol).

http://www.onefm.se/
De har även webradio, för alla er som inte bor mitt i urskogen.

Olsson skrev:
2150752 Rätt spännande det där med radio. Helst morgon programmen, vilket jävla skit.
Sitter där o tjatar bara. :mad:

Du bor på fel ställe. Morrongänget (mix/radio city) här i Gbg är iaf roliga och allmänt avslappnade och inte så jävla tillgjorde som t ex Gert Fylking och dom andra nötterna på Rix fm.

Kerplunk skrev:
2151843 Jag irriterar mig något fruktansvärt på all jävla reklam som är stup i kvarten. Lyssnar på Mix Megapol på mornarna, gillar Adam Alsing. P3 har bra musik men det är så jäkla mkt snack hela tiden.

Har ingen aning om vad du lyssnar på för musik men Östergötland (Norrköping/Linköping) har berikats med en ny station. East FM.

Mest Hip-Hop & R ´n B men ibland kommer en & annan rockdänga också.

100,9 Norrköping och 103,2 Linköping. www.eastfm.se

/ Johan

Tyvärr så kör p3 samma junkmusik merdelen av dagarna också, nämen Hips Don't Lie igen.. oj kolla... samt att när det är helgkvällar istället för skön musik så får man höra någon fjortis som det är extra synd just om denna vecka, Lantz pratar så mycket strukturellt förtryck så man blir galen. Dock rockar de alternativa musikprogrammen och humorn fortfarande.

Last edited:
prulle skrev:
2151462 Karla vagnen @ p2 is the shit när man åker genom småländska skogarna på natten. Kvällens ämne är lumpar minen. Soft tänker man efter alla he roliga historier man hört. Vad tror ni ringer in? Jo nisse 70 år som tyckte att mat tanterna va väldigt trevliga och att han ville ha kontakt med en av dom igen. :4skrika

hahaha den var ju riktigt ball :D :D snacka om att inte ge upp i första taget

Själv lyssnar jag mest på P3 Rockster, alternativt vanliga P3 om man inte har tillgång till internetradio. P1 rattar man in för de lite utförligare nyhetssändningarna. P4 lyssnade man mest på när Smokerings sändes. Fast lokalradio kan vara rätt roligt ibland, som när vår gamla granne (80+) brukade ringa in till P4 Radio Kristianstad och sjunga nån låt för alla lyssnare, och programledarna inte lyckades stoppa henne förrän alla 4 verserna var klara
:D det hände mer än en gång.

Reklamradio gav man upp hoppet om för många år sen. Inte alls min typ av musik plus att höra samma låt 10ggr om dagen gör att man tröttnar på den samma dag.

Fakkverk skrev:
2152178 Har ingen aning om vad du lyssnar på för musik men Östergötland (Norrköping/Linköping) har berikats med en ny station. East FM.

Mest Hip-Hop & R ´n B men ibland kommer en & annan rockdänga också.

100,9 Norrköping och 103,2 Linköping. www.eastfm.se

/ Johan

Aha, hade jag ingen aning om. Tack för tipset! :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg