Hata Julen

GSXR1100R skrev:
Julen suger getpung, julen är bara ett komersiellt jippo för handeln, sen ska man frossa i mat medans största delen av jordens befolkning svälter, en kristen högtid my ass, inte konstigt att folk blir deprimerade.

Bojkotta julhelvetet nu :arsele

Du får ju iallafall dricka nubbe :gnissla

sen ska man frossa i mat medans största delen av jordens befolkning svälter,

En sak jag har funderat på!

Vad hjälper det människorna som svälter om inte jag äter min julsill eller julskinka på julbordet? E jag en hemsk människa bara för jag tänker så?

Rooki skrev:

Vad hjälper det människorna som svälter om inte jag äter min julsill eller julskinka på julbordet? E jag en hemsk människa bara för jag tänker så?

Nej. Alla måste faktiskt inte ha det lika dåligt.

GSXR1100R skrev:
Julen suger getpung, julen är bara ett komersiellt jippo för handeln, sen ska man frossa i mat medans största delen av jordens befolkning svälter, en kristen högtid my ass, inte konstigt att folk blir deprimerade.

Absolut! :tummenupp

Rooki skrev:

Om du inte köper överdrivet stora mängder mat eller skitadyra prylar för dina pengar kan du ju skänka en liten julgåva till lämplig hjälporganisation??

Håll dig till sillen.
Julskinka är fan inte lika gott när man sett grisarna bussas in från sina uppgödningscentraler till avrättning hos Swedish Meat.
I somras när jag jobbade på slakteri "skördades" ca 1900 levande varelser varje dag. Det är ännu mer nu till jul.

Jag är så vansinnigt trött på julen. Det rent religösa är bluff och efterhandskonstruktioner, tomten är fånig och det är rent löjligt att äta mer än vanligt och gå upp i vikt "bara för att". Julklappar kan vara ett onödigt stressmomet både för personen och dess ekonomi.
Det vore mycket bättre att fira jul vart 5.e år...

Värsta tiden på hela året. :näsblod

Japp det e klart! och jag brukar alltid skänka en slant till röda korset!

Men kött/julskinka kommer jag aldrig sluta äta!
jag vet att skötningen av djuren kan va bättre,,
det ska jag inte ge mig in på för jag vet inte så mycket om det!
men jag kommer aldrig sluta äta kött,,,, det e de mest naturliga en människa kan göra!
har alltid gjort å kommer alltid att göra!

Detta e absolut inget påhopp,, utan bara mina privata tankar å handlingar!

GSXR1100R skrev:

Ta en julöl och gå o lägg dig

Flamma77 skrev:
Jag är så vansinnigt trött på julen. Det rent religösa är bluff och efterhandskonstruktioner, tomten är fånig och det är rent löjligt att äta mer än vanligt och gå upp i vikt "bara för att". Julklappar kan vara ett onödigt stressmomet både för personen och dess ekonomi.
Det vore mycket bättre att fira jul vart 5.e år...

Värsta tiden på hela året. :näsblod

Jag förstår inte folk som stressar upp sig så av julen. Nu köper jag iofs inte julklappar längre (jag skänker motsvarande belopp till välgörande ändamål istället, i år blir det antagligen till jordbävningsoffren i Pakistan samt Amnesty) men även när jag gjorde det så brukade jag lugnt o stillsamt köpa julklapparna två-tre dar innan julafton. Det religiösa kan man ju lugnt ignorera och det är ju hursomhelst inget stort inslag i modernt svenskt julfirande.

Att fira jul i sig är väl dock inte så spännande så jag hade inte saknat den om den försvann men det är gott med julmat och skönt att vara ledig så jag har inte så väldigt mycket emot den heller.

Coola Ola skrev:
Att fira jul i sig är väl dock inte så spännande så jag hade inte saknat den om den försvann men det är gott med julmat och skönt att vara ledig så jag har inte så väldigt mycket emot den heller.

Julmaten kan jag skippa, men ledigheten tackar jag inte nej till.

GOD JUL ERA GRINCHAR :tomten

Bifogat

• god hjul.jpg
    god hjul.jpg
    89.2 KB · Visningar: 534
Men va fan, älska julen!!

Har det aldrig så trevligt som när man kan ligga på mor å fars soffa å käka nykokt knäck å titta på kassa julfilmer med släkten :tomten Öppna paket å pilla på julbordet.

Älska julen..

Klantbo skrev:
Men va fan, älska julen!!

Har det aldrig så trevligt som när man kan ligga på mor å fars soffa å käka nykokt knäck å titta på kassa julfilmer med släkten :tomten Öppna paket å pilla på julbordet.

Älska julen..
Ja så minns man julen när man va liten, men som vuxen så är läget helt annat, ungarna gillar ju julen så man får väl bita ihop och försöka att ge dom vad man själv fick som barn.

Flamma77 skrev:
Håll dig till sillen.
Sill kan inte klassas som människoföda.

Nursey skrev:
Med risk för att låta dum (som vanligt :tomten )
Vart ligger fjollträsk?
På samma ställe som Stockholm.

Nursey skrev:
Valmers o GSXR1100R har ngt gemensamt :)
Jag är ju för bövelen hans teamchef (ja, ex teamchef då).

GSXR1100R skrev:
Japp jag kommer upp till Fjollträsk över jul och förpestar er tillvaro.
Det verkar ju inte som folk dricker sprit på juldagen längre. Ur led är tiden.

GSXR1100R skrev:
Ja så minns man julen när man va liten, men som vuxen så är läget helt annat, ungarna gillar ju julen så man får väl bita ihop och försöka att ge dom vad man själv fick som barn.
Nej, lär dem redan nu att julen är skit. Inga julklappar, ingen äcklig rå fisk. Lite stryk kan de få, om de är snälla.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt