Hastihetsmätare husaberg

Flaskboll

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Husaberg 650 såld, R1-01 såld, R1- 05
Var och vilken hastighetsmätare kan man ha till fe 650 01, det är tydligen många som moterar på cykeldatorer som mätare men vilka är det och var får man tag på dem ?
Hur mycket kostar det om man vill sätta på digital mätare ?
//Niclas

sitter de ingen typ av instrumentering original?. :confused:
Hur håller ni koll på timmarna?

Har sett många med drevade sporthojar köra med Sigmas cykeldatorer, de verkar funka bra och har tydliga displayer med backlight. Finns på Teknikmagasinet.

philsson skrev:
sitter de ingen typ av instrumentering original?. :confused:
Hur håller ni koll på timmarna?

Manuell räkning, separat timräknare, cykeldator som räknar tid så fort hjulet rullar, instrumentering från nyare husa etc.

I manualen till husa så ser man att servicen både är specad per timme och förbrukad soppa, så det går visst att räkna på det viset också.

erik skrev:
Manuell räkning, separat timräknare, cykeldator som räknar tid så fort hjulet rullar, instrumentering från nyare husa etc.

I manualen till husa så ser man att servicen både är specad per timme och förbrukad soppa, så det går visst att räkna på det viset också.
schysst. :) och vilka modeller är det som har en räknare?. respektive hastighetsmätare.

philsson skrev:
schysst. :) och vilka modeller är det som har en räknare?. respektive hastighetsmätare.

Har inte i alla fall -02 och framåt KTM:s digitala instrumentering fast med blå/gul ram istället för orange? I den finns det en timräknare, trippmätare osv men de kanske snålar på Husorna också så man måste köpa till en knappsats för 500:- för att kunna använda alla funktioner.

Däremot har ju KTM bytt från -05 och framåt till en mindre, smalare enhet som inte har lika mycket funktioner har jag för mig. Kanske Husa har gjort också?

//Eric

Last edited:
ett hett tipps bara är att köpa en acewellmätare hade en sådan på min reggade husa som nu är såld.... den är lätt att montera och du har mycket informaton på den med timräkare, varvräkanre, shift light, 2 trippmätare klocka och lite annat.
Passar riktigt bra i orginalfestet på husan oxå och är lätt att intallera
kolla mer på ww.lqt-racing.se så har du all information.
mc varuhuset säljer dom blandannat samt buellcenter ut efter drottningholmsvägen.

//Mcbudet

Är det inte ganska overkill med tankmätare när tanken dessutom är genomskinlig :confused:

Busaberg skrev:
Är det inte ganska overkill med tankmätare när tanken dessutom är genomskinlig :confused:

kanske det men det är inte lika roligt, tänkte att jag skulle modda lite under vinter :)

Back