Hastighetstävlingar på Tullinge ska få fartglada mc-förare att lugna ner sig i trafik

J.J skrev:
Hoppas på att få ihop bottendelen till motorn den här veckan-sedan väntar jag på cylinder/kolvar och kammar som förhoppningsvis lämnar staterna vilken dag som helst. (Börjar ana provstart i midsommarhelgen) :(
Har du fått ihop R1000:ingen ? Blev det någe pulver ?
Jo jag fick ihop min för nån vecka sen men jag har bara provkört lite grann. Väntar fortfarande på min powercommander. Tänkte åka och bänka den på Motospeed innan jag provar den fullt ut. Det var värst vad du kostar på... Det lär ju göra en del hästar. Jag ska vara glad om jag får ut 5 extra...

Maciver skrev:

Visst, den illegala streetracingen minskar, men det är inte så många som kraschar där utan på kurviga 70 vägar. styrlåsracing kommer aldrig bli ett substitut för nöjet att svänga med en hoj.

Pwillen:
På Sviestad så har de föråkare man inte får köra om och flaggvakter.
Olika regler i de olika grupperna.
Långsam: Omkörning endast på långrakan.
mellan: Omkörning på långrakan och start och målrakan.
Snabb: Fritt med hänsyn och omdöme.

På långrakan ska man ligga till vänster och omkörning får endast ske till höger.

svampe skrev:
På Sviestad så har de föråkare man inte får köra om och flaggvakter.
Olika regler i de olika grupperna.
Långsam: Omkörning endast på långrakan.
mellan: Omkörning på långrakan och start och målrakan.
Snabb: Fritt med hänsyn och omdöme.

På långrakan ska man ligga till vänster och omkörning får endast ske till höger.
Hm... Det där är ju ett super-intressant upplägg. Jag har kört på Sviestad en gång för mycket länge sedan och jag har för mig att det inte är sådär jättelångt mellan asfaltskanten och stängsel etc. När det bar iväg nerför långa rakan så verkade det som om vallen vid slutböjen var jävligt nära bankanten :)

Om man har roadracingdelen av Sviestad som måttstock så skulle det nog att få till en minst sagt jämförbar slinga på Tullinge. Sviestad är straxt över 2 kn lång, är det någon som vet hur lång långa rakan är?

OK, om vi bortser helt från alla former av svartrace, är det realistiskt att få ihop "ban"-körning på ett ställe som Tullinge Raceway med avseende på de säkerhetsarrangemang som krävs? Jag tänker på den tekniska säkerheten runt hela banan samt personal.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

J.J skrev:
Hoppas på att få ihop bottendelen till motorn den här veckan-sedan väntar jag på cylinder/kolvar och kammar som förhoppningsvis lämnar staterna vilken dag som helst. (Börjar ana provstart i midsommarhelgen) :(
Har du fått ihop R1000:ingen ? Blev det någe pulver ?
Fick ihop bågen förra veckan men någon ordentlig urblåsning har jag inte prövat. Väntar tills Motospeed har bänkat den men jag har inte fått hem min powercommander än. Ett par kusar hoppas man väl att de ska mjölka ur den. Men du lär ju märka skillnad med det du ska göra med din. Får se hur det går i år. Ha det!

pwillen skrev:
OK, om vi bortser helt från alla former av svartrace, är det realistiskt att få ihop "ban"-körning på ett ställe som Tullinge Raceway med avseende på de säkerhetsarrangemang som krävs? Jag tänker på den tekniska säkerheten runt hela banan samt personal.
Har faktiskt ingen aning, vet inte hur det ser ut med taxbanor och ev avåkningszoner.

pwillen skrev:
Sviestad är straxt över 2 kn lång, är det någon som vet hur lång långa rakan är?

Dryga 800m har jag hört. Och då räknas ju biten efter högerknicken oxå.
Hela Svista är en moppebana men går det att göra något större än en gocartbana i Tullinge vore det bättre än ingen.
Det finns ju människor som kör ända upp till Uppsala för att få köra på en sån (ja, helt sjukt men sant!).

*/ ?>
Back