Hastighetsmätarnålen har gått av - tips på app?

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
I morse noterade jag att nålen var lite sned. Efter en stund gick den av inne vid "navet". Det är ju ingen belastning på den så jag tycker det var märkligt:dummer... Åldrad plast (-92) men ändå... Förslag på bra hastighetsmätarapp till en iPhone..?
Blir nog en ny mätare/nytt instrument till våren men det är ju så lite kvar på säsongen nu.

Antar att du redan provat att söka på speedometer i appbutiken?
Kan tyvärr inte bistå med mer än så, jag hade valt den med högst användarbetyg och som inte kostar skjortan.

Vissa kan ju mäta hastighet via GPS men det är nog inte spec hållbart i längden ;) lycka till.

Speedview av code selector är asbra. Brukar använda den på jobbet ibland och kollar hastighet altitud och heading och stämma av med piloterna och den är fruktansvärd precis. Man kan ställain massor av saker för att få den exakt.
Verkar som uppdateringen har en livsviktig funktion. 0-100km/h mätning och quarter mile :yoparty

Bästa navigatorn (och polisvarnaren) jag testat.
Den har hastighetsmätare likt andra satellitnavigatorer.
Och den är gratis.

Eller så köper du en billig cykeldator och monterar på hojen.
Nackdelen är att de billiga saknar bakgrundsbelysning, så man ser inte displayen när det blir mörkt.

det är väl bara att ta en vanlig klocka och sätta den på hojen och så räknar man bara hur många vägmarkeringar man åker förbi per sekund, då får man reda på hur snabt man åker..

Speedview av code selector är asbra. Brukar använda den på jobbet ibland och kollar hastighet altitud och heading och stämma av med piloterna och den är fruktansvärd precis. Man kan ställain massor av saker för att få den exakt.
Verkar som uppdateringen har en livsviktig funktion. 0-100km/h mätning och quarter mile :yoparty

Hittar inte på Appstore... Är det till andriod?

Hittade ett beggat instrument istället, monterat och klart nu. Men tack för tipsen, Speedview verkar man ju behöva ändå...:hej

shadow dash ms väldigt bra app men tyvärr inte för IOS men för android :) visar lite mer än bara Km/h utan också accelerationen men det kräver en ganska så sofistikerad mobil/surfplatta. läs på länken va man behöver :)

http://tunerstudio.com/index.php/shadowdashmsmenu

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...