Hastighetsmätaren KTM 640 -03?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag håller på och fixar med hastighetsmätaren på tjejjens 640 SMC -03 som lagt av. Var sitter hjulmagneten? Dum fråga men kan inte hitta den, är det en av skruvarna till bromsskivan? Mätaren funkar när jag drar en magnet förbi givaren.
 
Det finns nog ingen magnet.

Det är bultarna till bromsskivan som ska ge impulser till hastighetsmätaren..
 
på min ktm 250 sitter det en magnet fast klämd i broms skivan kan nog vara så på din med, kan tillägga att min med slutat fungera^^
 
Det finns nog ingen magnet.

Det är bultarna till bromsskivan som ska ge impulser till hastighetsmätaren..

Så det är så? Hade nästan det på känn! Hur kan den triggas utan magnet? Undrar varför den slutat fungera, men funkar när man drar en magnet förbi?
Får felsöka vidare :)

Matmor
EXC och SXC modellerna har en magnet som sitter fast med ett clips på skivan, inte SMC vad jag kan se.
 
låter lustigt det, är det en annan typ av avkännare på den då?? för på min ktm 250 exc så sitter avkännaren tillsammans med frambroms oket och känner av när en liten magnet i bromsskivan åker förbi (som en cykeldator).
den kan ju ha flugit den och därför funkar det inte:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top