Hastighetsmätaren har lagt av... (Thunderace)

zonco

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Thunderace -96
Hej!

Plockade ut min Thunderace igår för årets första tur. Allt funkade utmärkt, utom hastighetsmätaren som var stendöd, den funkade utmärkt i höstas. Såg att kabeln av någon anledning lossat vid framhjulet. Efter att ha skruvat fast den blir det ingen förbätting, fortfarande stendöd. Jag ser inget uppenbart fel, men å andra sidan vet jag inte hur kabeln ska se ut invändigt. Finns det någon som kan förklara hur den ska fungera och se ut? Tips om vad som kan vara fel? Tacksam för all info,

/Tomas

har den lossat vid framhjulet så har du garanterat tappat själva vajern innuti!

har hänt mig flera ggr :4skrika

zonco skrev:
Hej!

Plockade ut min Thunderace igår för årets första tur. Allt funkade utmärkt, utom hastighetsmätaren som var stendöd, den funkade utmärkt i höstas. Såg att kabeln av någon anledning lossat vid framhjulet. Efter att ha skruvat fast den blir det ingen förbätting, fortfarande stendöd. Jag ser inget uppenbart fel, men å andra sidan vet jag inte hur kabeln ska se ut invändigt. Finns det någon som kan förklara hur den ska fungera och se ut? Tips om vad som kan vara fel? Tacksam för all info,

/Tomas

Köp en ny vajer och sen plocka av några kåpor och sätt dit den nya,
ca 25 min jobb om man har tummen mitt i :) Hände mig oxå..... /M

njaa det är trångt och bökigt på ThunderAcen, klart lättast är om du köper en ny och tar ut vajern ur den och trycker i den underifrån i det gamla höljet, det kan gå på 1minut blankt :tummenupp

Går inte misslyckas, ramlar nästan dit av sig självt :tummenupp jag har gjort det 4-5ggr på likadan hoj :tummenupp

Last edited:
Tackar så mycket för all info, trevlig första erfarenhet här på forumet!

:) :tummenupp

/Tomas

PD skrev:
njaa det är trångt och bökigt på ThunderAcen, klart lättast är om du köper en ny och tar ut vajern ur den och trycker i den underifrån i det gamla höljet, det kan gå på 1minut blankt :tummenupp

Japp !! Eller så får man köpa en ny vajer för att man har sönder
den när man ska trycka i den underifrån, då har man 23 min på sig
till och från affären för att sen göra ett nytt 1 min försök ! :D

Näe ! Gör om Gör rätt från början :tummenupp

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer