Hastighetsmätare..

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Tjenare. Efter en lång väntan på våren så har den kommit (Iallfal vissa delar av landet) Till saken. Jag ställde in hojen över vintern mätaren funkade perfekt. Nu i söndags då jag skulle ta ut hojen på jungfruturen för i år så var mätaren stendöd. Ingenting funkade. Vad kan ha hänt? :huvet :huvet
Jag har inte kollat på det än men med lite råd och tips så går det nog bättre.

Men jungfruturen blev av iallfal. :banana :banana

Tack på förhand..

Kollat alla säkringar? Jag förutsätter att det är en elektronisk sensor nånstans? Kolla så att alla kablar till den är hel, samt att givaren sitter som den ska. Det kan ju vara ärg i div kabelskor här och var också. Bara att pilla loss och göra rent! :)

Hoztic skrev:
2057665 Kollat alla säkringar? Jag förutsätter att det är en elektronisk sensor nånstans? Kolla så att alla kablar till den är hel, samt att givaren sitter som den ska. Det kan ju vara ärg i div kabelskor här och var också. Bara att pilla loss och göra rent! :)

Tackar jag ska kolla på det..Det är inte en digital mätare det ska kanske tillägas..

Hoztic skrev:
2059495 Fast den är väl elektrisk, dvs inte wire från framhjulet?

analog mätare och wire från framhjulet.

--------------------------------

Du har en anslutning nere på vänter sida av framgaffeln som går upp bakom instrumentet. Du kan enkelt släppa på anslutningarna med en pollygrip. Sedan får du väll leta saker som ser konstigt ut.

No_limit skrev:
2057542 Tjenare. Efter en lång väntan på våren så har den kommit (Iallfal vissa delar av landet) Till saken. Jag ställde in hojen över vintern mätaren funkade perfekt. Nu i söndags då jag skulle ta ut hojen på jungfruturen för i år så var mätaren stendöd. Ingenting funkade. Vad kan ha hänt? :huvet :huvet

Tack på förhand..

Jag hade problem med mätaren och det visade sig vara att batteriet hade gått sönder. Jag har analoga mätare.

Well skrev:
2059585 Jag hade problem med mätaren och det visade sig vara att batteriet hade gått sönder. Jag har analoga mätare.

Hmm jag har problem med mitt batteri ska nog kolla upp det.
Nått annat som kan vara värt att kolla upp???

"bra" problembeskrivning!. Visar den nåt alls eller är den död?. Kanske står på 0km/h. Lite lättare att gissa felet då?

philsson skrev:
2059773 "bra" problembeskrivning!. Visar den nåt alls eller är den död?. Kanske står på 0km/h. Lite lättare att gissa felet då?

Skiten står på 0km/h inget funkar..Funkade när jag ställde in den funkar inte nu.. :död :död

No_limit skrev:
2061827 Skiten står på 0km/h inget funkar..Funkade när jag ställde in den funkar inte nu.. :död :död
Om det är wire kolla så den inte kärvar. Prova att dra loss den ifrån mätaren och rulla på hjulet, då ser du rätt enkelt om den snurrar eller inte.

No_limit skrev:
2057542 Tjenare. Efter en lång väntan på våren så har den kommit (Iallfal vissa delar av landet) Till saken. Jag ställde in hojen över vintern mätaren funkade perfekt. Nu i söndags då jag skulle ta ut hojen på jungfruturen för i år så var mätaren stendöd. Ingenting funkade. Vad kan ha hänt? :huvet :huvet

Tack på förhand..
Jag har samma problem, på min hoj är det fästet till wiren som har typ spruckit så den får inte fäste för att snurra runt. Problemet sitter alltså i navet till framhjulet. När jag ringde till en aprilia-återförsäljare här i Göteborg så sa dem att det var ett vanligt problem på rs 125:an och att ett nytt fäste gick att beställa för 400 kr. Kan du ha samma problem?
// Mayer

Mayer skrev:
2061918 Jag har samma problem, på min hoj är det fästet till wiren som har typ spruckit så den får inte fäste för att snurra runt. Problemet sitter alltså i navet till framhjulet. När jag ringde till en aprilia-återförsäljare här i Göteborg så sa dem att det var ett vanligt problem på rs 125:an och att ett nytt fäste gick att beställa för 400 kr. Kan du ha samma problem?
// Mayer
hade samma problem på min Yamaha 125a, då räckte det att böja in två bläck på nån grej i framhjulet som inte greppade som det skulle, va lätt som sjutton och billigare än så blir det inte. :tummenupp

Fluxir skrev:
2062436 hade samma problem på min Yamaha 125a, då räckte det att böja in två bläck på nån grej i framhjulet som inte greppade som det skulle, va lätt som sjutton och billigare än så blir det inte. :tummenupp
fick samma problem när jag körde moppe. 2 bläck så var det fixat. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...