Hastighetsmätare visar allt möjligt, SV650 -03

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Heja. Igår när jag var ute och körde lite så började hastighetsmätaren visa allt möjligt mellan 0 och 299 km/h, för att ibland fungera helt bra.
Precis innan rundan spände jag kedjan en smula, men vad jag kan se så sitter mätaren på framhjulet, så det borde ju inte påverka. Dessutom tvättade jag hojen (utan högtryck) häromdagen, men mätaren har funkat fint efter tvätten.

Någon som har nån erfarenhet av detta?

är de vajer ner till framhjulet? isf. kanske håller på o går av, kanske inte sitter riktigt fast i nån ända.

är de vajer ner till framhjulet? isf. kanske håller på o går av, kanske inte sitter riktigt fast i nån ända.

Nja, ser mer ut som en elkabel. Har varit och kollat infästningar och sånt lite snabbt, och det verkar sitta fast.

Givaren är ju magnetisk,titta så det inte sitter nåt skräp på den.(insidan)

Det är inte så att du ligger och kör i över 300 och när framhjulet ibland tar i backen så hoppar mätaren upp till max? :rolleyes:

Som Sportbike sade, kolla givaren. Kan även vara glappkontakt någonstans. Testa med att ha tändningen på och pilla lite på anslutningarna/kabeln och se om något händer på mätaren.

Det är inte så att du ligger och kör i över 300 och när framhjulet ibland tar i backen så hoppar mätaren upp till max? :rolleyes:

Jo det klart, men jag trodde inte min hoj gick så fort. :D

Tack för svaren! Ska pilla lite med det där när jag hinner.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back