Hastighetsmätare Triumph TT600

har någon nån ca pris ???
köpa på skroten ??
:gnissla

Försök hitta på skroten. Om det är samma nav som i min speed triple så sitter det en magnet som ger signal. Den har gått sönder en gång på min hoj.
Tror det började med samma symptom för att sen sluta visa hastigheten helt och hållet.

Om det kommer till ett byte, så sitter samma mätarhus ( och jag antar att resten e samma ) på Speed Four'en.

Om det kommer till ett byte, så sitter samma mätarhus ( och jag antar att resten e samma ) på Speed Four'en.

Är en magnet som roterar med framhjulet som går sönder ibland. Oftast när man plockat av framfälgen och fått in smuts eller inte fått det helt rätt när man monterat.

Plocka loss hastighetsgivarnavet och kolla magneten. Det går att plocka ut magneten men det kan vara lite knixigt.
Har du en MC-skrot i närheten så ta med den dit och jämför med andra Trajjamodeller. Har man tur så kanske man kan hitta en som passar.
Magneten från en äldre Sprint ST passade på min S3:a

Triumph säljer enbart hela navet sist jag kollade och det var inte billigt :gnissla

Vänta lite nu.
En Triumph TT600 har som vilken modern sporthoj som helst digital visning av hastigheten och ingen vajer. Förmodligen sitter givaren på utgående axel från växellådan. Kolla på en fiche, eller med din handlare var den sitter och börja din felsökning där. Vem vet, det kanske är ett typfel på den modellen?

Vänta lite nu.
En Triumph TT600 har som vilken modern sporthoj som helst digital visning av hastigheten och ingen vajer. Förmodligen sitter givaren på utgående axel från växellådan. Kolla på en fiche, eller med din handlare var den sitter och börja din felsökning där. Vem vet, det kanske är ett typfel på den modellen?

En googling visar att sensorn sitter vid framhjulet och att det är lätt att skada densamma om man inte är försiktig vid montering/demontering av framhjulet. Bytt däck nyligen?

Bra info:
http://www.triumphtorque.com/messageboard/thread/109868-TT600-Speedo-stopped-working.aspx

tack för tipsen .... skruvde ju mycket riktigt två bitar och nöt av att ja kört förlänge ...
token som skruvat för hade fyllt med mycket fel fett typ..... så de torka ..
fixa rent limma bröt ut bläken som snurra magneten så dom inte tar på de som finns kvar
funkar !!!!

nu när ja tänkt lite kom ja på att ja måste göra om lös vända magnet och slipa nya spår ....

Jag hade en TT600 och hade samma problem, tydligen ett typfel. Lat som jag är köpte jag en ny givare på Sulas mc för knappa 2000, om jag inte missminner mig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT