Hastighetsmätare "seg" efter 140

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Hej. Hastighetsmätaren på hojen blir seg efter 140 och går väldigt lååångsamt upp vidare i hastighet. När man sedan släpper gasen sitter den kvar där, för att ännu mer lååångsamt gå tillbaka ner till ~140, för att sedan raskt falla ner till korrekt hastighet.

Vad är galet?

Tack på förhand.

kattcalle skrev:
2295397 Hej. Hastighetsmätaren på hojen blir seg efter 140 och går väldigt lååångsamt upp vidare i hastighet. När man sedan släpper gasen sitter den kvar där, för att ännu mer lååångsamt gå tillbaka ner till ~140, för att sedan raskt falla ner till korrekt hastighet.

Vad är galet?

Tack på förhand.

slö hoj och dåliga bromsar :hihi

nE alvarligt kan det vara så att du varit och pillat på nålen? typ bytat mätartavla och sånt. det kan ställa till det om man inte är tokförsiktig, hur man fixar det dock det lämnar jag till någon som vet :tummenupp

Jag har inte skruvat den, och den fungerade innan jag ställde av den i höstas, så detta är något relativt nytt.

Är det inte elektroniskt styrd mätare? Jag tänkte, att då finns det ju ingen vajer som kan fela? Ingen som råkat ut för liknande? Jag lämnade iväg bilen på märkesverkstad innan midsommar, och dom har inte hunnit TITTA på den än - vill inte gärna lämna bort hojen till samma öde om det är ett enklare problem :).

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025