Hastighetsmätare Gixxer -96

Undertaker

Häng ur!
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
GSXR750 -96 (ISR,3xÖhlins,Termigioni)
Hello,

Är det ngn av er som vet hur man kopplar ur sin hastighetsmätare på en GSXR750 -96 på smidigaste sätt ?,
för att bruka cykeldatorn vid bankörning.

Bara undrar, varför koppla i från hastighetsmätaren för att koppla in en cykeldator istället?

norrlansguld skrev:
Bara undrar, varför koppla i från hastighetsmätaren för att koppla in en cykeldator istället?

Lättare att se cykeldatorn på denna modell tycker jag, samt slippa onödiga mil på mätaren vid bankörning

Undertaker skrev:
Lättare att se cykeldatorn på denna modell tycker jag, samt slippa onödiga mil på mätaren vid bankörning

Kollar man hastighetsmätaren när man kör bana annat än undantagsvis?

Undertaker skrev:
samt slippa onödiga mil på mätaren vid bankörning

thefinger_red.gif
thefinger_red.gif
thefinger_red.gif
tycker jag om sånt... skit kul å köpa en hoj som gått 1500 mil mer än va mätaren säger :mad:

Tror tyvärr att det e väldigt vanligt. Kollar man bland säljes annonser så verkar det ju sällan vara ärliga mil. Om det inte hör till genomsnittet att köra två eller trehundra mil per säsong dvs.

Mätarfiffel suger kromen av en HD :fakta

Undertaker skrev:
Hello,

Är det ngn av er som vet hur man kopplar ur sin hastighetsmätare på en GSXR750 -96 på smidigaste sätt ?,
för att bruka cykeldatorn vid bankörning.

Usch...detta e nästan värre än att skenförsäkra...Räkna nu inte med att sälja din hoj till någon på detta forum när det blir dags....

Re: Re: Hastighetsmätare Gixxer -96

Söderlund skrev:
Usch...detta e nästan värre än att skenförsäkra...Räkna nu inte med att sälja din hoj till någon på detta forum när det blir dags....

Detta ämne verkar ha upprört många, men det var ju inte min mening. Har aldrig fifflat med mätare, och hade inte tänkt börja med det. Men om ni kollar på mc marknaden så kan man ju börja undra hur många som har ärliga mil på mätarna, för det är ju inte var dag man ser en hoj som gått över 3000mil.

Det var bara en teknisk fråga, vilket jag fick svar på i början, men sen spårade visst allt ur..... :(

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph