Hastighetskontroll Järfälla / Skälby

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Åkte just på Ekvägen (30-sträckan) från Lunda mot Skälby. Där kryllande det av poliser, så ta det varligt där.
 
Jag åkte 30 på en 30 sträcka idag höll på att somna av tristessen, tittade lite på myrorna i vägkanten och löste ett soduko. Och skulle de vara så att man inte tittar på mätaren hela tiden så kanske man är uppe i 38 km /h och vips så får man fett med böter.
Rekommenderar en omväg på 2 mil hellre än 500m 30 sträcka.

(Inlägget kanske inte helt verklighetsförankrat vilket beror på lågt blodsocker)
 
PalleP skrev:
2436275 Jag åkte 30 på en 30 sträcka idag höll på att somna av tristessen, tittade lite på myrorna i vägkanten och löste ett soduko. Och skulle de vara så att man inte tittar på mätaren hela tiden så kanske man är uppe i 38 km /h och vips så får man fett med böter.
Rekommenderar en omväg på 2 mil hellre än 500m 30 sträcka.

(Inlägget kanske inte helt verklighetsförankrat vilket beror på lågt blodsocker)

HAHA :D :D
 
PalleP skrev:
2436275 Jag åkte 30 på en 30 sträcka idag höll på att somna av tristessen, tittade lite på myrorna i vägkanten och löste ett soduko. Och skulle de vara så att man inte tittar på mätaren hela tiden så kanske man är uppe i 38 km /h och vips så får man fett med böter.
Rekommenderar en omväg på 2 mil hellre än 500m 30 sträcka.

(Inlägget kanske inte helt verklighetsförankrat vilket beror på lågt blodsocker)


Precis, kör man i 30 är vägen och omgivningen det minsta man koncentrerar sig på.
 
Brukar gå rätt ofta runt 40 för mig på 30 sträckor.
Så kan alltid vara bra att tippsa andra.
 
Hmm.. måste nog faktiskt säga det att just 30-sträckor är lite speciella... Iaf jag är av den uppfattningen att 30-sträckor är 30-sträckor... och där håller man 30. ( Finns ju oftast en väldigt bra orsak till att det är 30 - typ små barn m.m. )
Okej att man kan råka köra fortare, det har jag också gjort, men man FÖRSÖKER iallafall hålla 30...

Eller? :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top