Hastighetskameror på bulten

Vad spelar det för roll om man hade skyltar fram på MC:n? Förutom att det är fult och opraktiskt... Så länge man inte har ägaransvar i Sverige han de ju fota skyltarna hur mycket de vill, har man hjälm på sig blir det rätt svårt att identifiera föraren.

Jodå,dom har testat säck oxå,och slipat med förmodligen grovt sandpapper och målat och eldat.

Det som tog längs tid var dock fällningen.

Sällan dom sitter på hojväg hos mig så dom stör mig bara lite när jag kör bil,försöker hålla hastigheten förbi dom på hojen dom gånger man kör förbi.

Henrik

inte för att vara sådan men thermit borde ju vara ganska optimalt.
bränner ju allt i kameraskåpet som överhuvudtaget är under..
snabbt att applicera och de lär nog få gräva om det mesta i stolpen..

Kan bli skit..

Läste genom tråden. En kort bit härifrån, finns det många sköna hojvägar. bra asfalt ,sköna kurvor och bra sikt.. Förra året sattes det upp två fartkamror på den sträcka där det är 50kmh och skola..:tummenupp Efter 3 dagar kördes dem ner med en traktor el dylik.:confused: Polisens svar. Fartkontroller var och varannan dag.
Patrull med bil och mc.. Nya kamror sattes upp. Lugnt i ca en vecka, Då sprejades de med röd färg.. Polisen på plats igen.. I 4 veckor patrullerade Polis längs med vägarna och plockade allt..
jag och många med mej blev stannade. Böter och gnäll..:huvet

Så polisen surnar till för att de skall köra i skogen och inte vara på plats där de behövs..
Vi ( Skattebetalare ) får betala nya skåp.
Jag åker fast för fortåka på vägar som polisen skiter i om de kan..

Allt för att nån :arsele inte fattar grejen med fartkamror..

Fartkamerorna sitter så att det inte stör, på 50-sträckan ut ur Tungelsta och vid Sorundakorset, och där ska du ju vända iaf...
Respektera kamerorna på 50-sträckan så får vi inga ytterligare problem!:tummenupp

Fredrik:D

Fartkamerorna sitter så att det inte stör, på 50-sträckan ut ur Tungelsta och vid Sorundakorset, och där ska du ju vända iaf...
Respektera kamerorna på 50-sträckan så får vi inga ytterligare problem!:tummenupp

Fredrik:D
:tummenupp Så rätt, så enkelt...

det är ju faktiskt inte så farligt att släppa på rullen en liten bit o vila lite o sen gasa järnet...
håller helt o fullt med ovanstående inlägg av Speedy

Vad spelar det för roll om man hade skyltar fram på MC:n? Förutom att det är fult och opraktiskt... Så länge man inte har ägaransvar i Sverige han de ju fota skyltarna hur mycket de vill, har man hjälm på sig blir det rätt svårt att identifiera föraren.

Nästa steg blir väl ägaransvar efter reggskylten :(

Men då blir det protest!
Sen beslutar dom att det bara ska gälla mc eftersom dom i stort sett är till för nöje och det blir så få protester kvar efter att bilisterna blev nöjda :huvet

Okej kanske inte troligt men skulle väl kunna ske :rofl

Lite pinsamt av svenska polisen att inte dom har kommit på att göra en av dom få sakerna amerikanarna har gjort bra. På deras kameror så sitter den en sensor fram som reggar farten och tar bilden när man har paserat så bilden tars bakifrån. Tycker att man hälldre gör så än en regplåt fram :3freak

Lite pinsamt av svenska polisen att inte dom har kommit på att göra en av dom få sakerna amerikanarna har gjort bra. På deras kameror så sitter den en sensor fram som reggar farten och tar bilden när man har paserat så bilden tars bakifrån. Tycker att man hälldre gör så än en regplåt fram :3freak
det hjälper fortfarande inte eftersom polisen måste kunna se vem som kör bilen/motorcykeln.

Nästa steg blir väl ägaransvar efter reggskylten :(
mmm detta diskuteras fram och tillbaka.

Enklaste sättet för dem är att göra om så att det inte blir en bot utan en "fortkörningsavgift" precis som man har en felparkeringsavgift då skulle man kunna lägga den på fordonsägaren men då skulle också en sådan fortkörning inte kunna innebära körkortsindragning. En fortkörningsbot är ett straff och man kan ju inte straffa bil/mc ägaren eftersom denna kan vara oskyldig. Man kan inte heller tvinga någon att vittna eftersom man enl. svensk lag inte kan tvingas att vittna mot en familjemedlem eller närstående och då är det bara att säga att det var någon sådan som körde.

Finns en hel del lagar som skulle behöva skrivas om.

Last edited:
Så om jag kan inte bli dömd om mitt ansikte inte syns på bilden? :tungan

och aa, det är mycket lagar som bör ändras
nej du kan inte bli dömd om du inte erkänner att det är du på bilden.

Bör och bör... Mycket som måste ändras för att de ska kunna köra med ägaransvad, personligen tycker jag inte man ska ha det.

nej du kan inte bli dömd om du inte erkänner att det är du på bilden.
där ser man, då fick man lära sig något nytt idag:tummenupp
Men rent teoretiskt måste jag säga att den var snodd och han/hon tydligen lämna tillbaka den efter som en exakt likadan står i garaget? Men då måste dom hitta mig först och för en fortkörning så lägger dom nog inte ut så mycket tid på det?

där ser man, då fick man lära sig något nytt idag:tummenupp
Men rent teoretiskt måste jag säga att den var snodd och han/hon tydligen lämna tillbaka den efter som en exakt likadan står i garaget?
nej det räcker och säga att den har varit utlånad men du kan/vill inte tala om till vem. Det kanske blir lite griniga men de kan inte tvinga dig att berätta vem det var.

...värsta gangsta-skolan :yoparty
slip-a-wrap, dooog:hihi

Kan ge dom en ledtråd redan nu, bor också i tullinge så när en tjutande 125a motard slangar mellan centrum och tåget kl 12 så är det inte "jag":lol
För jag sitter hemma och spelar tv spel och har lånat ut hojen:hihi
Haha men som det känns nu så om jag vill gasa så gör jag det på motorväg eller på bana :tummenupp (har dock inte hunnit tagit lappen ännu, kanske ändrar tankebana då)

(Edit. Kom på för ni som inte bor i tullinge, ni vet inte att det sitter fart kameror där:3freak men nu vet ni :D )

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph