Hastighetsgivare.

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Hejsan.
Är det nån som vet om man kan kalibrera hastighets givaren, det sitter ju nån sorts bricka utanpå framdrevet. Den borde man kunna byta ut tycker jag. Jag har 2 kugg mindre fram, mätaren visar ca 15-20 km/h fel. :fyllisar
 
fel hastighet

Den visar lika mycket fel hela vägen förutom vid stillastående. :yoparty
 
Buster skrev:
Vid vilken hastighet? Stillastående, 100km/h, 200km/h??
15-20 i felvisning är ganska normalt vid 200km/h.

15-20% eller?? :7peta


Han har alltså drevat ner hojen och därför visar den fel, eftersom det är elektrisk hastighetsmätare..
 
2 Kugg! Brukar oftast räcka med 1 om man vill få lite mer skruv direkt. Måste bli skaplig skillnad?!
 
lättare upp på slangen

Jag har aldrig haft orginal drev fram utan det satt ett 16 drev där när jag köpte den. Men nog blev den lite rappare när det kom på ett 15 drev. :tummenupp
:kocko En polare till mig tog i lite till, 14 fram och 48 bak, det största och minsta dom hade på Lelles. Den får han upp på slangen på 1,2,3,4 troligtvis femman på lite vilja. Den varvar ju ioförsig ur på sexans växel i typ 200. Men det är väl en prioriteringssak och man vill åka fort eller ej.

Är det nån skillnad på att dreva ner ett kugg fram eller upp 3 kugg bak?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top