Hastighets mätare

coke

Ruff Riders
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
R1
Jag har en yamaha R1 -02
min hastighetsmätare har fått sig en smäll så den är helt död, nu tänker jag köpa antingen en ny eller från någon mc skrot..
min fråga är hur får jag tillbaks så att det står rätt mätar ställning på mätaren om jag byter ut den, vill ju att det ska stämma överens med service boken om jag ska kunna sälja hojjen nån gång..
:7peta

Skit i att ställa om och låt den ticka från början, då får du mer vid försäljning.. :hihi

coke skrev:
2163976 Jag har en yamaha R1 -02
min hastighetsmätare har fått sig en smäll så den är helt död, nu tänker jag köpa antingen en ny eller från någon mc skrot..
min fråga är hur får jag tillbaks så att det står rätt mätar ställning på mätaren om jag byter ut den, vill ju att det ska stämma överens med service boken om jag ska kunna sälja hojjen nån gång..
:7peta
Depåstöd på polarens hoj sexan i och med full gas och din mätare på :va
Näe men läste i nån tidigare tråd att www.mätarservice.com kunde fixa. tror jag.
prova med honom. :)

Jag undrar om det går alltså..jag tror faktiskt inte det.
Du får ha det i serviceboken

Hitecfrollo skrev:
2163981 Depåstöd på polarens hoj sexan i och med full gas och din mätare på :va
Näe men läste i nån tidigare tråd att www.mätarservice.com kunde fixa. tror jag.
prova med honom. :)
Har för mig att jag läst att de är dåliga och sega, men kan minnas fel. Borde gå att göra själv tycker jag..

Flubber skrev:
2163979 Skit i att ställa om och låt den ticka från början, då får du mer vid försäljning.. :hihi

hehe på ett sätt rätt, fast har ju gjort all service mm, så ser lite illa ut när jag skicka med boken och det e skrivet lite för mycket i den :)

så mätar ställningen sitter alltså i mätaren.. på vissa bilar kan den ju sitta i nån box nånstans, så att man får rätt mätar ställning även om man byter mätare..

Coke,

Här är vad jag gjorde när jag bytte mätare, och ställde om den nya till rätt körsträcka, enligt den gamla mätaren, funkade fint för mig.

Riggade upp mätaren i ett skruvstäd, tillsammans med en high-speed borrmaskin, samt en bit som passade i mätaren, startade borrmaskinen, och den fick gå i några timmar, och till dess att körsträckan var där jag ville ha den.

Voila, allt var klart att installera.

Cheers,
Jambo

Jambo skrev:
2165113 Coke,

Här är vad jag gjorde när jag bytte mätare, och ställde om den nya till rätt körsträcka, enligt den gamla mätaren, funkade fint för mig.

Riggade upp mätaren i ett skruvstäd, tillsammans med en high-speed borrmaskin, samt en bit som passade i mätaren, startade borrmaskinen, och den fick gå i några timmar, och till dess att körsträckan var där jag ville ha den.

Voila, allt var klart att installera.

Cheers,
Jambo

men jag tror inte det funkar på en digital mätare :huvet

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti