nLasse
För säkrare körning, kör bana!
Ta accmätningar t ex. Jag har sett siffror på 0-100 för Hayabusa från 2,6-3,2 sekunder i Bike! Min Daytona ska klara 0-100 på 3,0 sekunder. Det kan bara vara föraren det hänger på!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bebbe skrev:Vad jag vet så har Kawan mer effekt än Suzukin men den går långsammare. Sedan så är det även så alla nya busor faktiskt är fart begränsadeSå dom gör "bara" 299 i verklig fart, medans dom gammla skulle ha gjort någon stans kring 310-315 km/h. Kawan kom väll alldrig upp i över 300 någon gång om jag inte mins fel.
Sedan så är det även så alla nya busor faktiskt är fart begränsade Så dom gör "bara" 299 i verklig fart, medans dom gammla skulle ha gjort någon stans kring 310-315 km/h
Clansman skrev:Finns en film från sydafrika där ett hojprogram testar dom mot varann. Kawan 158 bhp, Suzuki 152 bhp, båda standard. Kawan toppar där 308 km/h verklig fart. Suzukin är 2 km/h snabbare enligt dom, dvs. 310 km/h.
Är det inte bara att mätaren är begränsade till 299 på digitala? Accar inte hojarna ändå? Iaf. är det vad jag fått för mig. Finns en film till "Fastbikes Mach3", där dom kör hojarna mot varann och kawan piskar sukan i den. Vid ett tillfälle ligger Busa föraren mot tanken och pressar max och kawasakin passerar med en diff på säkert 10km/h.. Sukan kör utan speglar också! Han som kommenterar filmen säger bla. mid-rangen på kawwan är starkare, toppfarten genomgående högre i hela den filmen.
bebbe skrev:Vet inte helt säkert om det bara är mätar tavlorna som är begränsade? Vet dock att man har lagt in en momentbegränsare på dom nya gixxrarna som gör att du inte kan utnytja fullt moment på dom första växlarna. Har i samma veva hört att hojarna skall göra över 300 på mätaren igen efter att denna moment begränsare är bort tagen.![]()
Som sagt vet att moment begränsaren fungerar som det är sagt men inte om det bara är mätarna som begränsade.
)Per skrev:När en kompis köpte ett bolt-on rör och lät justera in hojen (R1000 -02) i bänk med PC3 så bad han att få körningar med och utan tremodd.
Resultatet blev....exakt samma. Kurvorna för effekt och vrid är på jäsken lika med eller utan tremodd.
Tror det kördes på mellan treans och femmans växlar.
Det som däremot hände med tremodden var att tomgångsvarvet sjönk så att hojen ibland var lite svårstartad..
Aja, efter att ha kollat på bänkdiagrammen så verkar det där motståndet vara lite överreklamerat
oFFkeFF skrev:Det är väl iofs bara på ettan och tvåan som man sänkt momentet?
oFFkeFF och Putteliten skrev:Det är väl iofs bara på ettan och tvåan som man sänkt momentet?
Per skrev:Säkerligen felskrivet av mig, är nästan hundra på att bänkkörning gjordes på växlar där TRE-historien sägs ha verkan. Syftet var ju att testa om det var någon som helst funktion på den.

|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife