Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
phaeton skrev:Om polisen mäter med laser drar de av 4 km/h (gäller för bil iaf)
Tror du inte CHROLO har kolla på grejjerna? Han är ju trots allt polisUrbanTiger skrev:Tre procent är rätt uppgift..................................
stoffer skrev:Tror du inte CHROLO har kolla på grejjerna? Han är ju trots allt polis![]()
Jaså, jag har läst att det ska vara 3km/h nånstans, jag får se om jag hittar nån källa.Markus Thorén skrev:Frågade ett par poliser som stod och sköt laser samma fråga för ett par veckor sen, dom hävdade tre procent avdrag. Så han har nog fel.
Esquire skrev:Då förtjänar du smisk och prygling för att du är en riktig turknutte.![]()
UrbanTiger skrev:Joooo.... så här ståtr det i boken....................
Jag är fulll![]()
Bandit1200 skrev:... dras körkortet om jag t ex har kört 40 km för fort på 90 väg. Var går gränsen för att jag måste ta om kortet med ny uppkörning. Vad är längsta tid för indragning utan ny uppkörning och hur fort ska man ha kört då?
Esquire skrev:Vid 40+ lämnas ärendet över till åklagare.
vad ja har hört körde du i klena 120 när polisen tog dej.Biifer skrev:Jag körde 130 på 70väg, blev inte av med kortet.
Vad vinner jag?
120 polisfart, min mätare visade 130. Var tydligen inte mer glädjemätare, jag som trodde jag låg i 70KalleNorton skrev:vad ja har hört körde du i klena 120 när polisen tog dej.
ska prova det om man åker fast för fortåkning nån gång; ursäkta konstapeln, men min mätare är så missvisande att jag omöjligt kunde veta att jag åkte 50 km/h för fort.Biifer skrev:120 polisfart, min mätare visade 130. Var tydligen inte mer glädjemätare, jag som trodde jag låg i 70![]()
Hultan skrev:Hur stor påverkan får den enskilde polisen igentligen ha?
Jag menar det där ni kallar rapporteftergift eller nåt sånt..
Hur "schysst" får en polisman vara? Finns det något att följa eller är det på "känn"?
CHROLO skrev:Polislag (1984:387)
Rapporteringsskyldighet:
*En jävla massa text...*
R1-Freddan skrev:Vad brukar man få i böter om man kört 30 km/h för fort. Vill gärna veta hur mycket jag kan köpa trisslotter för, eftersom jag hade världens tur idag![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |