hastighet för indraget körkort

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
Undra bara en enkel fråga, när drar dom kortet för en på 50-sträcka, 70 eller 80kmh?

jag satsa 100 spänn på 70 men blitt lite mer osäker nu när jag kollat runt.

/Fredrik

kosmic skrev:
Undra bara en enkel fråga, när drar dom kortet för en på 50-sträcka, 70 eller 80kmh?

/Fredrik
Betrakta dig somm 100 spänn fattigare...

kosmic skrev:

/Fredrik

de drar det vid 70 du e en hundring rikare

Vanish skrev:
Eller fattigare...81km/h så är det väck

Gränsen för indraget körkort är alltid 30 km/h för snabbt med undantag för 30-sträckor då de kan dra in det när man kör mer än 20 km/h över utsatt hastighetsgräns.

Har läst/lärt att det är

30kmh = 20km/h

50,60,70,90km/h = 30km/h

110km/h = 40km/H

...kan ju ha fel

Vanish skrev:
Har läst/lärt att det är

30kmh = 20km/h

50,60,70,90km/h = 30km/h

110km/h = 40km/H

...kan ju ha fel

Håller med på alla punkter utom på 110 väg...då det även där är 30km/h som gäller....men jag kan ju visserligen oxå vara ute och cykla

Om alla nu är så säkra på att det ryker vid 80+ på 50-sträcka (även jag), hur kan det komma sig att Mattekholm fick sitt indraget redan vid 70 över? Lite :fyllisar?

38.gif

LocDog skrev:
Håller med på alla punkter utom på 110 väg...då det även där är 30km/h som gäller....men jag kan ju visserligen oxå vara ute och cykla
Om du är ute och cyklar så är jag också det. För jag är av samma åsikt.

morlock skrev:
Om alla nu är så säkra på att det ryker vid 80+ på 50-sträcka (även jag), hur kan det komma sig att Mattekholm fick sitt indraget redan vid 70 över? Lite :fyllisar?

38.gif

Det håller jag med om att det verkar skumt....kanske låg mer bakom (annat än fortkörning...vad vet jag).

Polarn åkte dit på 50 sträcka.....körde 86km/h vilket ledde till "Grov vårdslöshet i trafik", indraget körkort och böter.

morlock skrev:

Även jag tror benhårt på att de är vid 30km/h för fort som lappen ryker MEN tror även att de är dom rådande omständigheterna som påverkar vid vilken hastighetsöverträdelse lappen klipps!! (dvs va de många bilar på vägen, fanns de barn, cyklar andra hinder osv.. listan kan göras lång.)

danne_boy69 skrev:
Även jag tror benhårt på att de är vid 30km/h för fort som lappen ryker MEN tror även att de är dom rådande omständigheterna som påverkar vid vilken hastighetsöverträdelse lappen klipps!! (dvs va de många bilar på vägen, fanns de barn, cyklar andra hinder osv.. listan kan göras lång.)
Jo det är ju sant, dömd för vårdslöshet i trafik utan att överträda max hastighetsöverträdelse. Är det dock som så att det råder mycket hinder vid en sådan väg så brukar den bli ytterligare begränsad, utanför skola exempelvis.

38.gif

tack för svaren! Men verkar som alltid när det gäller detta att ingen kan ge 100% svar, dock säger ju de flesta att det ryker vid 80 och majoriteten brukar ju itne ha fel. Tråkigt att loosa 100 spänn och äran när man vart både kaxig och säker. =)

Ajaa skulle vara kul att veta, för jag har trott 70 sen jag tog körkort. Hade för mig att man lärde sig 20 över på 30-50 sen 30 över på resten...

Snacka me en kille igår från norge, tur att man itne bor där... 103 på 80-sträcka, blev 6000Nkr i böter.. aj så det sved.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman