Hastighet E4 Malmö - Lkpg

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Skall börja veckopendla med jobbet mellan Malmö Och Linköping. Står i valet och kvalet mellan att åka bekvämt och snabbt (x2000) eller obekvämt och långsamt (Ford Fiesta). Det ska ju rätt mycket till att man skall ta bilen, men det rör sig om en hel del pengar som jag får om jag kör...

Därför undrar jag hur vägen är och vilken hastighet det är. E4:an alltså! Är det stor och fin 110 väg hela vägen så lutar det åt bilen...

Qvint skrev:
Skall börja veckopendla med jobbet mellan Malmö Och Linköping. Står i valet och kvalet mellan att åka bekvämt och snabbt (x2000) eller obekvämt och långsamt (Ford Fiesta). Det ska ju rätt mycket till att man skall ta bilen, men det rör sig om en hel del pengar som jag får om jag kör...

Därför undrar jag hur vägen är och vilken hastighet det är. E4:an alltså! Är det stor och fin 110 väg hela vägen så lutar det åt bilen...

Du kan nog ligga i maxfart med fiestan utan att bryta mot hastighetsgränsen ska du se :tummenupp

Du kan ju alltid börja nöta ut fiestan, sen blir det nog tåg när den gett upp...
Det är ingen långfärdsbil direkt. Köp en mercedes vet ja!

Sen får du lägga på avgiften för inspirerad körning som länstrafikgruppen i östergötland ålägger de flesta... :)

*skratt* mobba inte min penisförlängare (fiestan)

tackar för svaren... då borde man kunna göra sträckan på en 3:30 nånting... får fundera lite

Gör din Fiesta 110?? Min behöver en nerförsbacke för såna stordåd .....trots Wunderbaum och solfilm.

Chrille skrev:
Gör din Fiesta 110?? Min behöver en nerförsbacke för såna stordåd .....trots Wunderbaum och solfilm.

Då är det nåt fel på den. Min gör 145 km/h :)

Och då med 165:or fram och bak.

Chrille skrev:
Knulltejp o wunderbaum i all ära, släng i lite krossad plysch o ett par tärningar i spegeln så ska du få se på grejer. 140 i uppförsbackarna, lätt.

Qvint skrev:

min gode far veckopendlade just den sträckan i nåt år, med bil, det gick rätt bra. han körde på fyra timmar ungefär, dock brukar min bror(som or i lkpg) köra samma sträcka på mindre än 3,5 i sin TT, det går helt klart att ta sträckan snabbare än så. det beror helt på hur lagligt man vill köra.

det är seg enfilig nittiväg genom mörka småland småland, men den byggs om till tjusig motorväg nu, så inom kort är det motorväg hela vägen.

jag hade en ford fiesta 88a... den gav mig hela 140 och inte en kilometer över... men jag tappade fästet vid en inbromsning och bara gled rakt fram och över en kantsten som kallades duga och pajade de mesta under bilen...

Det lär inte går för fort med en fiesta i alla fall ,, en bragd att åka för fortköring på motorvägen med en sån..

stavgren skrev:
Knulltejp o wunderbaum i all ära, släng i lite krossad plysch o ett par tärningar i spegeln så ska du få se på grejer. 140 i uppförsbackarna, lätt.

Har änna sotat ur den lite. Idag klara den 120. Ska fixa tärningar så får vi se. 2 tums slutrör kanske.....

Back