Hastighet 30KM

Bingo skrev:
Vaddå NÄSTAN alltid i 50 :mad: Fattar du inte att 50-skylten finns där av en anledning? Hur är man funtad som tycker att det är ok att köra för fort på 50-väg?

Du bekräftar själv dina farhågor angående 50-sträckor. Men hur var det nu med 30-sträckorna? Är du helt säker på att du ALLTID kör 30 där?

The truth is out there... :hej

Nästan i det här fallet innebär: Har du nån gång varit i Sala"silverstaden"?
På vägen mot eller från sala till Avesta så finns det alldeles innan man kommer ur stan på riktigt, ett avbrott från 70-vägen där det är 50 i 15m vid ett övergångsställe som man dessutom har god uppsikt över cykelbanorna till och från övergångsstället.
Där håller jag NÄSTAN aldrig 50, det gör ingen annan heller, iallafall inte under dom 8mån då jag jobbade i Sala och bodde i Avesta och åkte där varje dag.
Orkar du ta dig upp från Skaune så kan du få ge mig smisk för att jag är så olydig om du vill :hej

Och som jag sa: Missar jag att det är 30 är det svårt att hålla det.
 
Hej igen.

Inget att snacka om,en del är inte mogna att köra hoj helt enkelt.Att ha mc kort innebär ansvar,ansvar och åter ANSVAR.....
Undra inte varför vi som kör sport hojar får ett sånt taskigt rykte som vi faktiskt har om nu någon missat det. En del beter sig som SVIN i trafiken även mot oss andra mc förare,klaga på bilister går bra va NÄR DOM ÄR DUMMA.........och inte ser er när ni kommer som KUNGAR på vägen.

HARKE.
 
HARKE skrev:
Hej igen.

Inget att snacka om,en del är inte mogna att köra hoj helt enkelt.Att ha mc kort innebär ansvar,ansvar och åter ANSVAR.....
Undra inte varför vi som kör sport hojar får ett sånt taskigt rykte som vi faktiskt har om nu någon missat det. En del beter sig som SVIN i trafiken även mot oss andra mc förare,klaga på bilister går bra va NÄR DOM ÄR DUMMA.........och inte ser er när ni kommer som KUNGAR på vägen.

HARKE.

Lite grovt generaliserat och kanske inte speciellt resonligt skrivet. Vissa 50 vägar är ju rena motorvägar. Inget att snacka om. Jag ser sällan några större bekymmer med sporthojar. Däremot fjunisar på sina jävla EU mopeder som gärna drar omkring i 70 knyck utanför dörrarna. En sådan kommer att göra sig själv och någon förälder olycklig en vacker dag.

Jag har gått i funderingar på spanska ryttare och liknande när man kokar som mest men förmodligen är lösningen på problemet ett hårt väggupp av typen gummi som bultas direkt i backen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top