Harry vs Gul GXSR 1-0

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Mitt i korsningen Rudbecksgatan/Östra Bangatan, hade Harry stoppat stackarn. Hoj och VW polisbuss stod snyggt parkerade vid rödljusen, och det såg inte ut att vara en vidare munter diskussion som fördes. Grabben hängde lite med huvudet kan man säga. Hojen var en gul GSXR 600, såg helt ny ut. Nån som vet vem det kan vara? Han kan nog behöva några tröstande ord nu...

Jag åkte förbi där också :gnissla

Jag tyckte jag kände igen honom, kanske varit med och åkt med oss förra sommaren...

Jag talade med honom igår kväll,Det var rätt lugnt han hade bara gasat på lite mellan rödljusen o bromsat upp den på framhjulet.. :rolleyes:

Tja på er grabbar :) Fick höra igår att man var nämnd i forumet, visste inte ens om att det fanns innan, så jag kände mig genast manad att bli medlem och skriva några rader... Jag tror halva stan såg mig i korsningen, stod ju där i säkert 30-40min hehe... Ja ja dom hade iaf en hel del väl valda ord att säga om framhjulsåkning :fatta! :kocko vad ska man säga?!? Bara att hålla med ju så man får komma därifrån så fort som möjligt...

LOVE2XLR8 skrev:
Tja på er grabbar :) Fick höra igår att man var nämnd i forumet, visste inte ens om att det fanns innan, så jag kände mig genast manad att bli medlem och skriva några rader... Jag tror halva stan såg mig i korsningen, stod ju där i säkert 30-40min hehe... Ja ja dom hade iaf en hel del väl valda ord att säga om framhjulsåkning :fatta! :kocko vad ska man säga?!? Bara att hålla med ju så man får komma därifrån så fort som möjligt...
hur långt kan du åka på framhjulet

blom skrev:
hur långt kan du åka på framhjulet

Inte särskilt långt. Håller på och lär mig. Men får jag till ett bra rull så kan det kanske bli 7-10 meter iaf... :) Svårast är ju att hålla cykeln rak...

LOVE2XLR8 skrev:
Inte särskilt långt. Håller på och lär mig. Men får jag till ett bra rull så kan det kanske bli 7-10 meter iaf... :) Svårast är ju att hålla cykeln rak...

Öka farten! om det är stoppies vi pratar om... endos är ju meningen att man ska stanna, då får man dålig balans.

rainman skrev:
Öka farten! om det är stoppies vi pratar om... endos är ju meningen att man ska stanna, då får man dålig balans.
hur långa stoppiesar gör du då :)

en stoppie får gärna avslutas med att man stannar, gärna med en sväng.

blom skrev:
hur långa stoppiesar gör du då :)

en stoppie får gärna avslutas med att man stannar, gärna med en sväng.

Endos slutar med stopp... en stoppie görs rullande på framhjulet, behöver inte resultera i att man stannar..
har ingen hoj, så jag gör inga faktiskt! :tummenupp

rainman skrev:
Endos slutar med stopp... en stoppie görs rullande på framhjulet, behöver inte resultera i att man stannar..
har ingen hoj, så jag gör inga faktiskt! :tummenupp
nej det behöver det inte resultera i men man KAN göra det.

hur långa KAN du gör.. hörde något om en 90 km stoppie :D

blom skrev:
nej det behöver det inte resultera i men man KAN göra det.

hur långa KAN du gör.. hörde något om en 90 km stoppie :D

Med Bladen, när jag hade den så hände det väl att man närmade sig 20-30 meter kanske... ínte så jättelångt, men jag var nöjd! =)
Dom är ju shysta att göra i fart, man släpper upp rumpan lite när man bromsar inför en kurva, för att sen släppa ner den och svänga...
Gillar stoppies/endos mycket mer än wheelies i allafall...

rainman skrev:
Med Bladen, när jag hade den så hände det väl att man närmade sig 20-30 meter kanske... ínte så jättelångt, men jag var nöjd! =)
Dom är ju shysta att göra i fart, man släpper upp rumpan lite när man bromsar inför en kurva, för att sen släppa ner den och svänga...
Gillar stoppies/endos mycket mer än wheelies i allafall...
har faktiskt aldrig sett dig lyfta varken frahjulet eller bakhjulet någonsin

Repris...

LOVE2XLR8 skrev:
Det bästa var ändå i lördagskväll.... Sitter i lugnan ro på min balkong med en kall och myser. Då hör jag hur något bekant rullar in på Kungsgatan från Rudbecksgatan.... -Hmm, den där ser bekant ut. Den gula Gixxxxern. Va lugnt han kör, han kommer aldrig kunna hålla sig. :hihi Och mycket riktigt: Alldeles utanför min balkong, så gick han upp så fint på slangen. :D Hela vägen genom korsningen Kungsgatan/Nygatan, tills han försvann utom synhåll. Var väl tur att inte Harry var där, då hade han nog satt kaffet i halsen! :rofl

Aero skrev:
Det bästa var ändå i lördagskväll.... Sitter i lugnan ro på min balkong med en kall och myser. Då hör jag hur något bekant rullar in på Kungsgatan från Rudbecksgatan.... -Hmm, den där ser bekant ut. Den gula Gixxxxern. Va lugnt han kör, han kommer aldrig kunna hålla sig. :hihi Och mycket riktigt: Alldeles utanför min balkong, så gick han upp så fint på slangen. :D Hela vägen genom korsningen Kungsgatan/Nygatan, tills han försvann utom synhåll. Var väl tur att inte Harry var där, då hade han nog satt kaffet i halsen! :rofl

Hehe Aero :rofl Nu får du låta bli att sprida en massa rykten ;) Måste ha varit någon som jag lånat ut hojen till :lol
Men tack för upplysningen för nu när jag vet var du bor så får jag väl tänka på var jag kör (och hur) om jag inte vill ha det publicerat på nätet :rolleyes:
:rofl Hörde förresten av en kompis att polisen inte kan göra någonting om man bromsar upp på framdäcket vid ett rödljus, dom kan ju liksom inte straffa en för att man stannade vid rött... Vet dock inte om det stämmer så prövning sker på egen risk :) En sak är iaf säker och det är att en utskällning får man räkna med om dom ser en :hihi

Aero skrev:
.....Alldeles utanför min balkong, så gick han upp så fint på slangen. :D Hela vägen genom korsningen Kungsgatan/Nygatan, tills han försvann utom synhåll. Var väl tur att inte Harry var där, då hade han nog satt kaffet i halsen! :rofl
ehhhhhh :brinnerup

www.omdömeslös.nu

LOVE2XLR8 skrev:
Hehe Aero :rofl Nu får du låta bli att sprida en massa rykten ;) Måste ha varit någon som jag lånat ut hojen till :lol
Men tack för upplysningen för nu när jag vet var du bor så får jag väl tänka på var jag kör (och hur) om jag inte vill ha det publicerat på nätet :rolleyes:
:rofl Hörde förresten av en kompis att polisen inte kan göra någonting om man bromsar upp på framdäcket vid ett rödljus, dom kan ju liksom inte straffa en för att man stannade vid rött... Vet dock inte om det stämmer så prövning sker på egen risk :) En sak är iaf säker och det är att en utskällning får man räkna med om dom ser en :hihi
klart att dom kan.

blom skrev:
klart att dom kan.
MKT möjligt men han som sa det hade frågat en kompis till honom som jobbar som polis och det var han som hade sagt det men men... Även poliser kan ju ha fel ibland... :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT