Harris FZ Formula F1 Racer

Fick en bild av Harris idag på hur den ska se ut.
det verkar vara en annons ur en norsktidning, med största sanolikhet är det min hoj:banana
 

Bifogat

  • haribox.JPG
    haribox.JPG
    83 KB · Visningar: 1,019
Så lämpligt! Någon som kan ta på sig att fräsa en övre styrkrona? Kan dra ihop en CAD i ProE om det skulle hjälpa.

Jag kan höra mig för men jag åker till Australien på lördag och blir borta i 3.5 månad så det blir inte före februari som bäst.
Kolla annars med metall återvinningen utanför Lund på väg mor Bjärred, Flädje metallaåtervinning eller va de heter. Bushido har köpt material av dem, på gott och ont. Sen kan du ju försöka snacka med gubbarna på råmek i staffanstorp om de kan fixa fräsning, annars metallus i samma håla.
 
Jag kan höra mig för men jag åker till Australien på lördag och blir borta i 3.5 månad så det blir inte före februari som bäst.
Kolla annars med metall återvinningen utanför Lund på väg mor Bjärred, Flädje metallaåtervinning eller va de heter. Bushido har köpt material av dem, på gott och ont. Sen kan du ju försöka snacka med gubbarna på råmek i staffanstorp om de kan fixa fräsning, annars metallus i samma håla.

Nja, skippa det. Vid en närmare koll visade det sig att jag hade två övre styrkronor på martinen, så blir att fixa helt nytt på nå vänster. (inte tittat på kronorna sen jag plocka av allt förra sommarn...).
 
Nu har jag fått svar av harris angående kåporna
dessa kåpor kunde de ta fram.
Det skulle kosta £290 + Vat för fram kåpan och £150 + Vat för kutsen och £40 + Vat för glas sedan £90 för frakt :skrämd
jag kom fram till VAT är 15% kan det stämma?
dvs totalt £655 = ca 6 961kr tur att pundet är ganska lågt just nu

hmm blir ganska dyrt.
 

Bifogat

  • pa040238aew6.jpg
    pa040238aew6.jpg
    50.6 KB · Visningar: 290
Samma mamma?

är inte Harris kåporna ganska lika FZR1000 kåporna?
topkåpan något ner vinklad sidan lite större och "luft intagen något ändrade?

man kanske ska prova att göra om min 87 kåpor något?
 

Bifogat

  • visabild.php.jpg
    visabild.php.jpg
    126.4 KB · Visningar: 268
Last edited:
Vad händer med Forcella gaffeln nu då? Dom är ju rätt åtråvärda dom där pjäserna om man ska bygga en tidsenlig racer.

Vad gäller effektförlust på avgassystemet så är det svårt att säga. Det beror mycket på andra faktorer i motorn såsom förgasare, portning och kammar. Ofta blir det att man flyttar det användbara effektregistret genom att förändra avgassystemet (större/mindre, längre/kortare, osv.).
 
Last edited:
Vad händer med Forcella gaffeln nu då? Dom är ju rätt åtråvärda dom där pjäserna om man ska bygga en tidsenlig racer.

Jag sparar den till framtiden! jag vill nog använda den egentligen, men jag orkar inte att få till den just nu. jag måste komma någon vart med hojen med R6 gaffel och fälgar så får jag ett rullande chassi då är det "bara" motorn som ska skruvas ihop. jag håller även på att byta vxl låda på FZR´n som ev ska till försäljning.

motorn kommer vara standard (ev lite lätt portad) med FCR39 förgasare!
 
Last edited:
Jippi då var en Harris bak beställd. Jag fick den i födelsedagspresent/Julklapp av min snälla bror.


507_0.jpg


då är det bara fram kåpa jag måste ordna, jag tor att min FZR -87 får duga så länge.
 
Bild på vår(min och min brors) Harris F1 FZ 750 -86

Den som i texten ovan kördes av Bo och Peter Granath på Bol d'or eller Le mans (eller båda två).

Hojen regades 1987 och kördes på bana och väg ett par år. Har nu blivit försäkringsbar igen efter 20 år i garaget.
 

Bifogat

  • PICT0401.jpg
    PICT0401.jpg
    259.3 KB · Visningar: 268
Last edited:
Bild på vår(min och min bror) Harris F1 FZ 750 -86

Den som i texten ovan kördes av Bo och Peter Granath på Bol d'or eller Le mans (eller båda två).

Hojen regades 1987 och kördes på bana och väg ett par år. Har nu blivit försäkringsbar igen efter 20 år i garaget.

Fin hoj & en j---a ball "Öhlinsdämpare" :D
 
Bild på vår(min och min bror) Harris F1 FZ 750 -86

Den som i texten ovan kördes av Bo och Peter Granath på Bol d'or eller Le mans (eller båda två).

Hojen regades 1987 och kördes på bana och väg ett par år. Har nu blivit försäkringsbar igen efter 20 år i garaget.

då är det här din hoj!
foto från pejer.se
 

Bifogat

  • AG13^002.jpg
    AG13^002.jpg
    258.4 KB · Visningar: 215
Tøff sykkel.. Og så har du allerede en OW 01? :o)

Håper det ordner seg med kåper. VAT skal du vel ikke betale? Du skal jo betale svenske avgifter, ikke engelske?
 
Tøff sykkel.. Og så har du allerede en OW 01? :o)

Håper det ordner seg med kåper. VAT skal du vel ikke betale? Du skal jo betale svenske avgifter, ikke engelske?

Tack!

Tyvärr har jag inte samma tur som du att äga en OW01...
det är en FZR1000 med OW01 kåpor, närmare än så kommer jag inte.
jag tror att det kanske löser sig med kåpor till Harrisen om jag har lite tur.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top