Thomaslindberg
Ny medlem
åhh, va roligt sagt. Ironi är så jäkla hett.
Iofs mest när man INTE är ute o cyklar.
Du har så rätt, jag ber om ursäkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
åhh, va roligt sagt. Ironi är så jäkla hett.
Iofs mest när man INTE är ute o cyklar.
Du säger emot dig själv då du talar om egna byggen men sedan vill äga denna tingest! Den ska väl "serieproduceras" i viss mån och då är du ju inte ensam om den längre!
Har full förståelse om du byggt den själv men att lägga pengarna på en sån istället för de jag pratat om är för mig oförståeligt!
Byggkvalité???
Menar du på fullaste allvar att dagens moderna hojar har dålig byggkvalité(ffa japanerna)?
hehe nej jag säger inte att dagens hojar har dålig byggkvalitet. det är närmast detaljerna jag tänker på. Kolla på Stellans tidigare bygge, Hulster 8 valve. Rullarna vid gashandtaget är en helt onödig men ack så vacker detalj. Bara som ett exempel. Sådana detaljer ser man inte på serieproducerade hojar. Oftast handlar det om att det finns betydligt billigare lösningar som fungerar lika bra.
Det är kanske det som är den verkliga skillnaden mellan serieproducerat och specialbygge, som jag syftar på när jag nämner detaljkvalitet. På en serieproducerad hoj handlar det oftast om att hitta billigaste lösningen utan att tumma på funktion och driftsäkerhet. På specialbyggen kan man kosta på sig att göra en dyrare och kanske bättre lösning. Ofta en intressantare lösning iaf.
Sen din punkt om att KÖPA ett specialbygge, visst det är inte samma sak att köpa ett färdigt bygge jämfört med att bygga det själv. Personligen skulle jag aldrig kunna få ihop ett sådan projekt. Jag saknar den hantverksskicklighet som krävs. Varför då inte kontakta någon som kan bygga, presentera sina idéer och betala honom för att förverkliga dina egna drömmar.
Jag skulle även kunna tänka mig att köpa ett ovanligt fordon som jag inte haft ett finger med i utvecklingen. Det handlar för mig fortfarande inte om att impa på folk, utan om att äga ett speciellt fordon. För mitt egen skull.
Ta en Bugatti Type 35 t.ex. Den är inte unik, bara ovanlig. Man kan spendera timmar med att bara studera detaljer på den bilen. Visst fasiken hade det varit kul att få äga en sådan, att kunna gå ut i garaget när man vill och starta upp den, ta en tur, eller bara ta en pilsner och sitta och titta på den.
Det finns så många mer aspekter på hojägandet än att bara piska småvägar eller impa på grannen
Fundera lite på det innan du försöker misstolka mig igen![]()
Jag förstår att skälen till att köpa/äga en sak är mångfacetterade!
Jag har dock väldigt lite till övers för kommentaren: Vad är den där grejen bra för?
Svar: Inget, men den ser bra ut...
Om form och funtion går hand i hand så ok men inte annars!
på dig själv!
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra