Harley

Nakenfreddan

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
Harley
Oj oj oj... sitter här och läser inlägg, Harley verkar inte vara populärt här, men som en annan skrev, det är ju hoj det med, så varför inte skall en glidarkille som jag få skriva här inne, men men så lätt blir ni inte av med mig, ta det lungt, gör inte något som inte jag skulle gjort, ROCK on......

Nakenfreddan skrev:
Oj oj oj... sitter här och läser inlägg, Harley verkar inte vara populärt här, men som en annan skrev, det är ju hoj det med, så varför inte skall en glidarkille som jag få skriva här inne, men men så lätt blir ni inte av med mig, ta det lungt, gör inte något som inte jag skulle gjort, ROCK on......

kan väll vara trevligt med någon enstaka, glidar åkare

På gotland ring i juni under lelles veckan var det bra många nissar på r1 or m.m. som fick spö av en äldre man på sin Harley 883:D

HD är fina saker..åker själv på en storsida 47 parad cyckel från mexico i bland ,samt en knuckle 1000, få om i sverige....

Sporthoj handlar om hur man kör, inte VAD man kör. Smiska kurvor :fyllisar

Läste du reglerna innan du reggade dig? ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE stod det i röd text. Fast det finns rätt många som är medlemmar som antagligen inte ens suttit på en hoj, än fler som inte äger någon. Så det är många som borde bannas innan dig! :)

Jag vet inte om det bara är jag som märkt hur många det är som kör cross/enuro/motard på forumet som ingen har någon invändning emot. Varför skulle det vara annorlunda med harleys eller glidare i övrigt? :confused:

Dessutom så ska vi ju ge freddan en hjälpande hand när han söker tröst på sh nu när vintern närmar sig istället för att skälla ut honom pga mc-val (som i grund och botten faktiskt ändå bara speglar personligheten. Större urval av hojar på sh kommer bidra till fler vinklar i de intressanta debatter som kommer uppkomma under de mörka vinterkvällarna :yoparty )

Äh, det ena måste ju inte utesluta det andra...

Själv kör jag både HD-chopper & sporthoj. :tummenupp
Gillar bägge fast på olika sätt, låter humöret avgöra vilken hoj jag tar varje dag.
Det är ju bara onödigt att racka ner på andras smak, tycker jag.
Hojkulturen ska ju vara känd för att hylla den personliga friheten, så då borde man väl också få välja vilken hoj man vill köra.

Fast personligen har jag svårt att se tjusningen med Goldwing-cyklarna. :D
(Som jag tycker har motorcykelns alla "nackdelar", utan att ha några av dess dess "fördelar".)
Men men, säkert kul för dom som kör såna, så det är ju heller inget att hacka på.

Sen har jag märkt att sporthojåkare ofta inte hälsar tillbaka när jag sitter på HD'n, och HD-åkarna lika ofta inte hälsar tillbaka när jag sitter på sporthojen.
Känns lite löjligt, tur att inte alla kör enligt den principen.

Åk & ha kul säger jag bara. :banana
(På vilken hoj du vill.)

War-psycho skrev:
Äh, det ena måste ju inte utesluta det andra...

Själv kör jag både HD-chopper & sporthoj. :tummenupp
Gillar bägge fast på olika sätt, låter humöret avgöra vilken hoj jag tar varje dag.
Det är ju bara onödigt att racka ner på andras smak, tycker jag.
Hojkulturen ska ju vara känd för att hylla den personliga friheten, så då borde man väl också få välja vilken hoj man vill köra.

Fast personligen har jag svårt att se tjusningen med Goldwing-cyklarna. :D
(Som jag tycker har motorcykelns alla "nackdelar", utan att ha några av dess dess "fördelar".)
Men men, säkert kul för dom som kör såna, så det är ju heller inget att hacka på.

Sen har jag märkt att sporthojåkare ofta inte hälsar tillbaka när jag sitter på HD'n, och HD-åkarna lika ofta inte hälsar tillbaka när jag sitter på sporthojen.
Känns lite löjligt, tur att inte alla kör enligt den principen.

Åk & ha kul säger jag bara. :banana
(På vilken hoj du vill.)

Tjenna, vad ska jag säga, nästan så man blir rörd, med tanke på ditt namn så verkar du vara en mjuk jävel....detsamma till dig, åk å njut oavsett vilken hoj man kör......ROCK on......

Harley går ju att kalla sporthoj..
Vissa dirttrack modeller är ju grymt balla!

Själv så hjälpte jag mammas HD lite på traven för att bli just en sportig sportster.. :D

Fireblade framgaffel komplett med bromsar.
Blackbird fälgar (varav den i bak sitter uppåner!)
Nya dämpare i bak av lite mer justerbar model och med dämpning i!
Så dom allra uslaste komponeneterna är bytta.
DVS Cykelpumpen till gaffel och den rostfria skivan med enkolvs flytande ok!

Så den går att svänga med och busköra med rätt friskt.
Modern (67år) skall anmälas till bandag i sommar, troligen lugn grupp :lol

Bildbeviset från första provturen med mig i sadeln.

Bifogat

• Kamikaze Davidson.jpg
    Kamikaze Davidson.jpg
    108.9 KB · Visningar: 313
..

Nakenfreddan skrev:

är lite skeptisk mot det där ändå, står i klartext när man "joinar" communityn.
Men V-rod är fan inte bad asså 125 hk på bakhjulet :yoparty

Magz skrev:
Jag vet inte om det bara är jag som märkt hur många det är som kör cross/enuro/motard på forumet som ingen har någon invändning emot. Varför skulle det vara annorlunda med harleys eller glidare i övrigt? :confused:

Dessutom så ska vi ju ge freddan en hjälpande hand när han söker tröst på sh nu när vintern närmar sig istället för att skälla ut honom pga mc-val (som i grund och botten faktiskt ändå bara speglar personligheten. Större urval av hojar på sh kommer bidra till fler vinklar i de intressanta debatter som kommer uppkomma under de mörka vinterkvällarna :yoparty )

så du menar att cross/enduro/motard inte hör till sporthoj?
själv tycker jag att tex cross är ganska mycke sport. men de är ju jag de

Hoztic skrev:
Hur sätter man något som snurrar uppåner? :va

Udda bygge annars, hur blev den att köra?

Fälgen är vänd mot sin ursprungliga rotationsriktning.
Eftersom Sportstern och Blackbirden inte har dreven på samma sida!

Det blev en klar förbättring.
Den går att stå på med rätt friskt och hänga in i böjarna med den.

Kan tänka mig att herren på HDn jag körde om på utsidan i en böj med bra avhäng och full trottel blev något förvånad...
Det låg ett skönt gnistregn efter hojen och farten var nog den dubbla mot hans...

Den är ju fortfarande blytung men att den fick bromsar var ju ett lyft.
Gaffeln och dämparna samt de något sportigare däcken gjorde att man faktiskt kan slappna av under körning utan att behöva parera alla små ojämnheter i vägen, och den svänger faktiskt när man vill det. :tummenupp

Kamikaze kid skrev:
Fälgen är vänd mot sin ursprungliga rotationsriktning.
Eftersom Sportstern och Blackbirden inte har dreven på samma sida!

Det ante mig, skulle bara retas lite :)

Du har alltså byggt en sleeper! Sånt gillas! :nicka Hur pass mycket jobb var det att bygga om den? Mycket specialdelar som fick tillverkas? Gaffelkronor osv?

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!