Finnishstallion skrev:
2675386 Det kändes skönt va att sätta dit mig va.

Får inhandla en ordbok. Eller

kankse kommer med den.jag verkar behöva en. Jag retas också. Men tycker du förtjänar mer skit än vad du får när du är en sådan fanatiker av en blysläde o håller till på SH.com underbara värld
god jul.
Jag gillar många hojar faktiskt. Att jämföra en HD med en sporthoj är som att jämföra en hotrod med en Porsche. Det är ju dessutom två helt skilda ägarkategorier.
Min hoj är ju antik i många hänseenden. Men den är ett utlopp för mitt tekniska och estetiska sinne. Tycker bara det är kul att retas lite ibland. En del har ju ingen distans till "sitt" märke. Ducati-japstrådar brukar vara kul!

HD är flintstone, och jag gillar det, framför allt deras rejshojar! Kawasaki H1/H2 är en annan uddahoj jag gillar. Men HD-fanatiker vill jag inte vara.
Sedan kan jag ändå tycka att speedway och flattrack är mer folkliga på ett sätt eftersom det är relativt billiga och tekniskt enkla hojar och därmed mindre av materialsport än rr.
Blysläde! Hrmf! den väger bara 195 kg nuförtiden. 204kg fulltankad.
God jul på dig med!!
Gustav O skrev:
2675395 De dominerar ju mycket tack vare protektionism de luxe. King Kenny Roberts hade ju en flattrackhoj baserad på Yamahas TZ750 fyrcylindriga tvåtaktare. Han spoade banan med alla Harleys och snabbt som ögat förbjöds den hojen...
Schh! Jag vet!!

Jag letade efter bilden på hans übercoola Flattrack-TZ750 igår, har lagt upp den här på SH flera ggr tidigare vilket du säkert sett.
Yamaha XS650 var ju även mycket vanlig i flattrack på 70-och 80-talet.
Jo jänkarnas protektionism är lite trist. Men nu körs det ju även rätt mycket med Suzuki och Honda mm.
Det enda fina med de protektionistiska reglerna var nog som sagt att det höll sporten billig och förhindrade att det blev en materialsport. En beggad xr750 är inte så dyr. Likaså finns det en instegsklass där de får modda en sportster 883 efter ett regelverk. Det är tävlingpipor till en sån hoj jag har på min jonne.
Nåväl, jag kan inte så mycket om flattrack. Jag ville bara reta några av de begynnande inläggarna lite, tyckte de skrev okunnigt. Skulle vilja se ett flattracklopp live ngn gång. Vilken skönt twindån det måste vara!
God Jul!
/J