Harley race olycka.

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
http://www.break.com/index/harley_racing_crash.html

Race krasher har vi sett överflöd av.
Tyckte dock att denna va lite lustig när den första hojjen går i två delar och sen hamnar ihop i rätt läge igen! Kan ju vara kopplingsvajern som fortfarande sitter fast..men skulle den verkligen hålla det?

Odi skrev:
2664136 http://www.break.com/index/harley_racing_crash.html

Tyckte dock att denna va lite lustig när den första hojjen går i två delar och sen hamnar ihop i rätt läge igen! Kan ju vara kopplingsvajern som fortfarande sitter fast..men skulle den verkligen hålla det?

Bästa var ju han som kör mellan styret och hojen efter han som kraschade som numer 2

Lite impad av flattrackförarna får jag säga. De går ju in i böjen i ca 200 km. Sladdar sedan med fötterna på pinnarna. Och det med ramar som är rena sextiotalet. Som en spinkig sportsterram, vilket i sin tur är rena mopedramen.:gnissla

Skulle vilja se ett sånt rejs ngn gång. Vilken bullermatta det måste vara!

Otäck smäll. Skönt att det gick väl. Det såg så illavarslande ut ett tag där han låg helt stilla.
/J

lasse kongo skrev:
2667386 men kolla skinställen när är det ifrån 70talet ?

Nej! Denna film har legat uppe på tv6:s "World´s most amazing videos" och det är nutid, har för mig :va att ingen blev hårt skadad alls, alla gick därifrån.

Jag tycker det är ett ganska fränt upplägg och inga russinhuv'en ;)
Rejäla krascher, men de verkar ju ha klarat sig hyfsat iaf!

Last edited:
Odi skrev:
2664136 http://www.break.com/index/harley_racing_crash.html

Gaaaahhhh....
Att gaffeln lossnar från hoj nummer 2 kan jag förstå men varför lossnade gaffeln från den första hojen??

Jörgen Karlsson skrev:
2673366 "Försöker"? :va Sedan strax efter världskriget, första alltså, har Harley dominerat flattrackracingen. :tungan ;)

Det går faktiskt att köra flattrack med fullsize gatharlisar också! :skrämd
http://www.youtube.com/watch?v=ibM7QASVIkU&NR

/J
ja _försöker_, de misslyckades ju:rolleyes:

oh jäklar! de lär ju skrapa i när de svänger tycker man, såg ut som bussar på en cykelbana

Jörgen Karlsson skrev:
2673366 "Försöker"? :va Sedan strax efter världskriget, första alltså, har Harley dominerat flattrackracingen. :tungan ;)

Kör dom nåt annat än Harley i flattrackracing?! Inte så svårt att dominera isf... :tungan

Spondon skrev:
2673757 Kör dom nåt annat än Harley i flattrackracing?! Inte så svårt att dominera isf... :tungan

Precis vad jag tänkte fråga. Det är väl inga andra märken som satsar på den lingon serien. Dags för Mr.Karlsson att vakna ur sin sago värld o inse att HD är frånsprungna sedan årtionden tillbaka av japsarna:tungan

Jörgen Karlsson skrev:

Det går faktiskt att köra flattrack med fullsize gatharlisar också! :skrämd
http://www.youtube.com/watch?v=ibM7QASVIkU&NR

/J

Ja, det e ju härliga tider...

En fulldresser-harley blockerar halva banan med hjälp av storlek, pondus och vinglighet medan killen som alldeles nyss kom på varför det är opraktiskt att ha en långgaffel försöker pressa sig förbi i vild strid mot guds och newtons allmänna lagar. Kunglig film.

Men för att vara en smula positiv också. Det är faktiskt asballt med flattrack racing, önskar attjag hade garage o stålar att bygga en replica.

Spondon skrev:
2673757 Kör dom nåt annat än Harley i flattrackracing?! Inte så svårt att dominera isf... :tungan
Honda, Suzuki, Triumph går att hitta i startlistorna. H-D XR750 är dock fortfarande hojen man ska ha för att vinna.

Kapten Stofil skrev:
2673849 Ja, det e ju härliga tider...

En fulldresser-harley blockerar halva banan med hjälp av storlek, pondus och vinglighet medan killen som alldeles nyss kom på varför det är opraktiskt att ha en långgaffel försöker pressa sig förbi i vild strid mot guds och newtons allmänna lagar. Kunglig film.

Men för att vara en smula positiv också. Det är faktiskt asballt med flattrack racing, önskar attjag hade garage o stålar att bygga en replica.
Ävafan, de leker ju. Precis som vi svenska hojåkare leker med våra hojar på träffar. Jag var iaf lite imponerad över att killen som vann faktiskt fick till lite ställ i kurvorna. Det är rätt fräckt med tanke på att hojen väger lika mycket som två sporthojar.

Last edited:
Finnishstallion skrev:
2673835 Precis vad jag tänkte fråga. Det är väl inga andra märken som satsar på den lingon serien. Dags för Mr.Karlsson att vakna ur sin sago värld o inse att HD är frånsprungna sedan årtionden tillbaka av japsarna:tungan

Lugn. Jag bara retas! :)
Nästan samtliga amerikanska roadracingstjärnor startade i den "lingon serien"! :tungan

"Sago värld" ska också skrivas ihop :mattias ;)
/J

-dB skrev:
2673668 moped-ram?
Jepp! :hihi

/J

Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2674204 Lugn.
"Sago värld" ska också skrivas ihop :mattias ;)
/J

/J

Det kändes skönt va att sätta dit mig va.:tungan Får inhandla en ordbok. Eller :) kankse kommer med den.jag verkar behöva en. Jag retas också. Men tycker du förtjänar mer skit än vad du får när du är en sådan fanatiker av en blysläde o håller till på SH.com underbara värld:tungan :tungan
god jul.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...