Hardware Fiskvägg!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Nu är det så att hur jag än vänder och vrider så kan jag inte skapa server på CS med våran router... Har öppnat alla portarna och testat massa olika saker.

Jag vet att en dator måste vara "host" över routern, och när jag är det så funkar det, men när morsans och forsans dator är host (vilket den ska vara)
så går det bara inte, det är samma sak med msn; kan itne skicka filer till andra :(

Borde man inte kunna öppna vilken port som helst helt till vilken dator som helst som är inkopplad till routern?

Jag har testat att uppdatera mjukvaran i routern också men det hjälpte inte...

Kan någon hjälpa mig :confused:

Routern heter D-link D804

/Div

D-link kan vara lite halvologiska om man inte lekt mkt med just dem.
Vet inte riktigt hur det är med din modell och hur mkt du provat.
Yttre IP knyts ihop med port och riktas mot din interna ip på datorn du ska köra CS-servern, enkelt förklarat tror jag.

D-link bjuder även på en relativt trevlig supportlinje som du kan ringa om du inte lyckas.

www.dlink.se

Kör du samma program på olika datorer samtidigt måste du använda olika portar för var och en. För övrigt så får man en massa konstiga buggar och allmänt skumt beteende på köpet när man köper en d-linkrouter.

Coola Ola skrev:
För övrigt så får man en massa konstiga buggar och allmänt skumt beteende på köpet när man köper en d-linkrouter.

Gamla d-link routrar!
De nya fungerar fint men är lite halvsvåra att konfigurera.
Prisvärda helt klart även om det finns de som är bättre.

Coola Ola skrev:
Kör du samma program på olika datorer samtidigt måste du använda olika portar för var och en. För övrigt så får man en massa konstiga buggar och allmänt skumt beteende på köpet när man köper en d-linkrouter.

Skumt beteende.. hmm... har för mig att den har betett sig konstigt flera gånger, har dock inte den inkopplad nu eftersom det inte gick att skapa servrar på CS och skicka filer.
Routern är väl en 2-3 år gammal, vi köpte den samtidigt som vi skaffade 0.5 telia "bredband". Det var grejjer det! :yoparty

zykl0n skrev:
D-link kan vara lite halvologiska om man inte lekt mkt med just dem.
Vet inte riktigt hur det är med din modell och hur mkt du provat.
Yttre IP knyts ihop med port och riktas mot din interna ip på datorn du ska köra CS-servern, enkelt förklarat tror jag.

D-link bjuder även på en relativt trevlig supportlinje som du kan ringa om du inte lyckas.

www.dlink.se

Vet du vad funktionen i routerns mjukvara heter som man kan göra så med som du beskriver?
(VARFÖR går inte det att ha DMZ-controll på flera datorer? :kocko :fatta! dumma D-Link)

Nån?
Jag har testat att öppna massa portar till olika program som t.ex. MSN, mIRC med mera, men får inget av dom att funka. Verkar som att portarna inte öppnas fast jag öppnar dom :(
Några tips?

Routern heter föresten: D-Link DI804

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...