Har vi någon fena på att lösa internetproblem?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Sitter här på mina två laptops och försöker ansluta till ett wifi. På den ena (ink på min tele) fungerar det felfritt. Den andra får endast begränsad anslutning.

Har provat att återställa allt möjligt

Ipconfig/release
Ipconfig/renew
Felsöka, etc.

Får denna infon från den fungerande datorn:

I Pv4 address: 192.168.1.103
nätmask: 255.255.255.0
standard-gateway: 192.168.1.1

Icke fungerande dator:

nätmask: 169.254.134.207
nätmask: 255.255.0.0
standard-gateway: ??

Har kört en services.msc och kollat att relaterade tjänster körs. Hjälp uppskattas starkt

har även nu flyttat upp prio på trådslösa nätet, innan var tunngle där.

om du kör med kryptering testa att stänga av den och se om det går att ansluta.

om du kör med kryptering testa att stänga av den och se om det går att ansluta.

Alla andra anslutningar via WIFI verkar vara WPA2-Personal/Enterprise, denna är WPA. Provade att ändra till WPA2 och det gick givetvis inte, ska testa att köra utan. Men kan inte komma åt routern, så hur kan jag lösa detta problem? Andra drivrutiner till mitt kort eller?

Alla andra anslutningar via WIFI verkar vara WPA2-Personal/Enterprise, denna är WPA. Provade att ändra till WPA2 och det gick givetvis inte, ska testa att köra utan. Men kan inte komma åt routern, så hur kan jag lösa detta problem? Andra drivrutiner till mitt kort eller?

kan du inte komma åt routern med den fungerande datorn?

Provade även nu att dra ner andra drivrutiner till nätverkskortet, utan framgång.

Får ingen IP address, kan ex. inte pinga google.se eller kontrollera något annat. Har ingen aning varför?

Har en sladd som kommer ut ur rummet (låst) också som jag kör in i datorn, får ej heller då någon IP adress.. Mycket skumt.

Är det com behöver du sp3 eller wpa2 patch

vad menas med com? COM+ event system? (tjänsten?)
Vet inte vad jag har för service pack men antar att de borde vara senaste. Ligger 64 bitars windows 7 på den datorn. någon lämplig länk?

Jäkla autocorrect, skulle stå xp :mad: men då är det ju inte det problemet. Skulle testat med ett usb nätverks kort

Du får ingen ledtråd vilket fabrikat routern är av?

Om du slår på internetdelning på telefonen med wpa2, kan du ansluta till den med laptopen på?
Du har inte missat capslock när du skrivit in lösenordet va? :D

Står linksys WAG120N - kan prova men visste inte att man kan köra en hotspot från ett wifi hehe..

Nej får samma, begränsad anslutning. Vet att det inte är hårvarufel, då jag använt datorn innan och surfat och spelat och haft mig. Det suger för det är min grymma laptop, den jag har nu duger väl till att surfa och glo på film.. all hjälp uppskattas, har du skype får du gärna skicka pm.

Inte installerat tyvärr. Vad är det för dator modell och vad är det för trådlöst nätverkskort? (kolla i enhetshanteraren)

Testa och inaktivera kortet (och aktivera igen), kolla om det finns en nyare drivrutin på nätet.
Testa att backa dator med systemåterställning till en tidigare punkt.

Linksys brukar ha användarnamn: admin lösen: admin Alternativt användarnamn: blankt/nada/null och lösen admin

Inte installerat tyvärr. Vad är det för dator modell och vad är det för trådlöst nätverkskort? (kolla i enhetshanteraren)

Testa och inaktivera kortet (och aktivera igen), kolla om det finns en nyare drivrutin på nätet.
Testa att backa dator med systemåterställning till en tidigare punkt.

Linksys brukar ha användarnamn: admin lösen: admin Alternativt användarnamn: blankt/nada/null och lösen admin

Toshiba Satellite l755 1GH

Redan inaktiverat kortet och dragit igång det igen.

Är ett Atheros AR9002WB 1NG wireless blbabla kort

Har testat att backa till systemåterställning, inte helt dock, för jag har bara 1 sparad

inte min router (då jag hyr lgh) har provat standard admin/pw osv. redan och inget fungerar.

Kan inte komma åt routern eller ändra den så allt jag kan göra är bara att fiffla med min egen dator :(

Kan inte sova så ser om jag kan hjälpa dig istället ;).
Se sista inlägget och testa.
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=65396

Vilken version har du på din drivrutin?
Här är en version i vart fall
http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/support/jsp/download.jsp?ct=DL&soid=2912510&ref=EV

En annan tråd som verkar ha lite drivrutiner som kan hjälpa.
http://forums.laptopvideo2go.com/to...r-for-windows-7-vista-and-winxp/page__st__500

Du verkar vara långt ifrån ensam med dina problem.

Kan inte sova så ser om jag kan hjälpa dig istället ;).
Se sista inlägget och testa.
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=65396

Vilken version har du på din drivrutin?
Här är en version i vart fall
http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/support/jsp/download.jsp?ct=DL&soid=2912510&ref=EV

En annan tråd som verkar ha lite drivrutiner som kan hjälpa.
http://forums.laptopvideo2go.com/to...r-for-windows-7-vista-and-winxp/page__st__500

Du verkar vara långt ifrån ensam med dina problem.

Hmm nej. Men jag har inte exakt samma problem, har bra signal på Wifi, har använt laptopen innan för att vara på internet hemma i Sverige, men här får jag varken IP på wifi eller via kabel. Vet ej om kabeln är ansluten till routern då den kommer ut ur väggen (låst dörr) men jag antar det.

mvh

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...