Har varit med om något skumt..

Fastman

Fattigare än dig!!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Liten knarr
Igår när jag va ute och körde lite hände nåt som va ganska obehagligt..vet inte vad det kan bero på men ni vet säkert.

Jag körde relativt fort och har gjort så många ggr tididgare men nu va det så att när jag la ner i dom hastigheterna så fick jag något som kändes som styrfladder...har aldrig varit med om det tidigare så jag undrar vad det kan bero på. kändes väldigt obehagligt och jag funderar på om det måste till en styrdämpare..tilläggas bör att det e första gången som detta hänt hojen har alltid varit stadig men nu har den börjat bete sig lustigt i högfartsböjar.

//cbr600rr

under gaspådrag ??

du klev väl över nått gupp eller nått.. på min gammla fzr1000 hände det ett par gånger oftast om man klev över nån ojämnhet i asfalten under gaspådrag så att gaffeln var i ändläge... men jag brukade bara kläma knäna hårdare runt tanken å bita ihop.. Men vist en styrdämpare häjlper ju till att minska styrfladder

Valentinic skrev:
Det kan bero på att däcket är mer slitet på mitten och på så vis får ändrade egenskaper. Har själv upplevt liknande saker.

Ska kolla upp det...ska byta bakdäck nu i dagarna men man kanske ska köpa ett nytt framdäck med då, tackar för dom snabba svaren :tummenupp

Valentinic skrev:
Det kan bero på att däcket är mer slitet på mitten och på så vis får ändrade egenskaper. Har själv upplevt liknande saker.

Det är nog det mest troliga ja, att däcket är platt på mitten så att det känns skumt när man lutar "över kanten".

Hade samma problem med min hoj.. körde med ett framdäck som var slitet på kanterna och ett bakdäck som var slitet på mitten. Hojen vobblade som f*n! Kändes som ramen var av nästan :näsblod

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!