Har upptäkt tjusningen med hoj

Jag har åkt massvis med grus och även i skog och mark med cross och enduro hojar. Det som det har gett mig är väl att jag vet hur man hanterar frambroms/bakbroms, jag vet hur jag kopplar och drar iväg lite lätt utan att tokvarva. men det har även gett mig en del ovanor, Kommer jag sakta och ska svänga runt på en parkering eller liknande så petar jag ut innerfoten, ungefär som man tar en kurva på ställ med crossen. Har även sett att Rossi gör så, ser ut som han gör det när han kommer för fort så jag får väl skylla på att jag kör som en galning eller nått, fast jag i stort sätt står stilla när/om jag slänger ut foten, så det måste jag vänja mig av med.

Jo grus är sjukt kul, det var en av anledningarna till att jag sålde sporthojjen. Att kunna åka grus, för det är kul som satan även i moderata farter.

Hinkas skrev:
Jag har åkt massvis med grus och även i skog och mark med cross och enduro hojar. Det som det har gett mig är väl att jag vet hur man hanterar frambroms/bakbroms, jag vet hur jag kopplar och drar iväg lite lätt utan att tokvarva. men det har även gett mig en del ovanor, Kommer jag sakta och ska svänga runt på en parkering eller liknande så petar jag ut innerfoten, ungefär som man tar en kurva på ställ med crossen. Har även sett att Rossi gör så, ser ut som han gör det när han kommer för fort så jag får väl skylla på att jag kör som en galning eller nått, fast jag i stort sätt står stilla när/om jag slänger ut foten, så det måste jag vänja mig av med.
Du är alltså som alla moppefuckon, slänger ut fötterna i tid och otid? :tungan

Det som jag tycker grusåka ger är att man får bättre flyt när man måste fundera lite på vad resutatet av en för hård nedväxling leder till när man kör stårstånka (iofs är det skitkul när man växlar ner så det skriker om bakdäcket på asfalt :) ).

An3Azz skrev:
Jo grus är sjukt kul, det var en av anledningarna till att jag sålde sporthojjen. Att kunna åka grus, för det är kul som satan även i moderata farter.
Ska vi ta och göra upp om ifall DR650 eller TT600 är den vassaste grusräsern?
(Och skulle jag få stryk när jag kör den strypa hojen så kommer jag att köra en borrad till 703cc när det är dags för returmatchen... :hihi )

Esquire skrev:
Du är alltså som alla moppefuckon, slänger ut fötterna i tid och otid? :tungan

Det som jag tycker grusåka ger är att man får bättre flyt när man måste fundera lite på vad resutatet av en för hård nedväxling leder till när man kör stårstånka (iofs är det skitkul när man växlar ner så det skriker om bakdäcket på asfalt :) ).

Njaee, inte tid och otid. Bara när det går extremt sakta =). Förstår ju jag också att man inte lägger ner cykeln i en kurva och ligger på 110km/h och sträcker ut inner foten :rolleyes: .
Det är nog bara när jag ska köra en vändning i låg hastighet eller så, men det är väl en vanesak från crossen som jag får vänja mig av med eller nått.
Så moppefucko vill jag inte bli kallad, har ALDRIG ägt en moppe, började köra cross vid 5års ålder elelr något och slutade 10-12år senare, nu händer det bara ibland att jag lånar brorsans enduro och kör några mil i skog och mark.

Jag gjorde det där med att sätta ner foten vid framhjulet på R1an i början med, var så van att köra offroad att det var automatiskt, men jag har vant mig av med det nu.

Esquire skrev:
Grusåka ger mer för asfaltsåkandet än vice-versa. :tummenupp

Vet inte det jag heller... Är inte jättevan att köra asfalt så jag litar inte riktigt på fästet.
När man kör grus så kan man ju ha full mutter i kurvorna, när jag kör asfalt fiskör jag verkligen, känns som det iaf. Men det kanske släpper mot slutet av sommaren.

Men vad i hela fridens frikadeller, är jag ensam om att tycka att asfaltsåkandet förbättras av mitt grusåkande? :5sure

Esquire skrev:
Ska vi ta och göra upp om ifall DR650 eller TT600 är den vassaste grusräsern?
(Och skulle jag få stryk när jag kör den strypa hojen så kommer jag att köra en borrad till 703cc när det är dags för returmatchen... :hihi )

Klart som fan det ska åkas grus, tid o plats :tummenupp Måste skifta hjul först bara men det tar en minut lr två

Första samåkningen för mig idag. Vi var 12 hojar som häsade runt i Roslagen. Mycket inspirerande körning för mig som är gröngöling. Jag lade mig sist i ledet, efter alla tjejer, men faaan vad kul jag hade. Är helt slut nu, värmen sög musten ur mig. Känns inte riktigt rätt att dra på sig en skoteroverall och knästövlar när det är 29C ute.

Hojåkande fick hursomhelest en ny dimension. Delad glädje är dubbel glädje, eller mer!

funkar dakaren o skjutsa på alls?
har själv haft tanken på en sån..men de e bara för skjuts med ev packning..kanske blir alldeles för tungt?

ozeo skrev:
funkar dakaren o skjutsa på alls?
har själv haft tanken på en sån..men de e bara för skjuts med ev packning..kanske blir alldeles för tungt?

Dakren är inte världens mest motorstarka hoj, så man får växla en del. Stör inte mig iofs. Jag väger 90 pannor och tjejen närmare 70, vi får plats bra och hojen orkar med det rätt ok faktiskt. Bättre än jag trott. Men visst är det roligare när man är ensam på hojen!

Starstriker skrev:
Dakren är inte världens mest motorstarka hoj, så man får växla en del. Stör inte mig iofs. Jag väger 90 pannor och tjejen närmare 70, vi får plats bra och hojen orkar med det rätt ok faktiskt. Bättre än jag trott. Men visst är det roligare när man är ensam på hojen!

vad e maxvikten på den?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...