Har tungpiercing stor fördel när man.. Ehh.. Du vet..

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
MikkE skrev:
2694683 På nåt sätt tycker jag inte om piercingar mellan näsborrarna (om det inte är plåtniklas som passar i det) eller ögonbrynen..
Bara vad jag tycker :tungan

Tur att jag inte har i syfte att ragga på dig. :tummenupp

FreddaGädda skrev:
2694646
Jag kan liksom inte koppla ihop en banjospelade, inavlad hillbillie med tungpiercing. Däremot ett halmstrå i munnen och hängselbyxor med bar överkropp, javisst!

Det du beskriver är en hillbilly!

Blue skrev:
2694813 Det du beskriver är en hillbilly!

Jag håller med dig där, men som ickeamerikaner gör man ofta den kopplingen när dom snackar om white-trash.

Visst fan finns "white trash" i sverige också, det är bara det att här har vi inte ett eget ord för dom, och dom är inte lika lätta att upptäcka.

"Trailer-trash" har vi däremot inte, men vissa trailers i USA är definitivt att föredra mot vissa HSB lägenheter här hemma, så det spelar inte så stor roll.

Blue skrev:
2694813 Det du beskriver är en hillbilly!

Potejto, potato. Just den här gången tycker jag inte att det var någon större fara. Särskilt inte då hippy är en accepterad stavning för hippie.

GuW skrev:
2694896 Jag håller med dig där, men som ickeamerikaner gör man ofta den kopplingen när dom snackar om white-trash.

Visst fan finns "white trash" i sverige också, det är bara det att här har vi inte ett eget ord för dom, och dom är inte lika lätta att upptäcka.

"Trailer-trash" har vi däremot inte, men vissa trailers i USA är definitivt att föredra mot vissa HSB lägenheter här hemma, så det spelar inte så stor roll.

Nu är min syn på medelamerikanen inte särskilt opartisk. Men tittar du på medelamerikanen så är de betydligt mer white trash än svensken. I sverige får man väll leta efter trash i samma mån som man får leta efter icke-trash i amerikat.

Jag samtycker inte med deras livsstil, klädstil, smak på fordon, smak över hudud taget som har med estetik att göra, mat, krigspolitik, religion, moral, val av tv-hosts, tv-programupplägg, skönhetsideal, dialekt, konservatism, syn på andra länder, etc, etc.

Men South Park är kul. :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...