Har transportstyrelsen totalt tappat förståndet!?!

• Thread starter Thread starter qzr
  • Start date Start date

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Jag har knäckt det!
Kära transportstyrelsen. Om ni sänker den högsta tillåtna hastigheten till 0km/h så kan jag garantera att dödsolyckorna (och även övriga olyckor) minskar med 99%. Den sista procenten kan jag dock tyvärr ej lova er. Den kommer nämligen bestå av att övriga trafikanter har ihjäl just er på transportstyrelsen...
Kan denna fartsänkningshysteri upphöra?! Har dom bara ett enda sätt att bearbeta trafikolyckor och dödlighet? Vad har hänt med kompromissande, utbildning etc?

Fokusera och leverera, jag tolererar inte detta.

Jag tänker inte sänka min hastighet mer, då åker KjeTTingEEEEN fram!

va? ska dom sänka ännu mer nu? kanske dags att skaffa en snabbare hoj då så man kan vrida på ännu mer om det skulle behövas :huvet :gnissla

Äh, skit i transportstyrelsen. Fast jag tycker det är klädsamt att bromsa ner till lagstadgad hastighet vid fartkamerorna, eftersom jag är en av samhällets stöttepelare :)

varför gå upp ur sängen!? man kan ju faktiskt trilla ur och dö! bättre att stanna kvar i det här trygghetssamhället där fler och fler tar sina liv. Men det skriver media inget om. Är det så tabu att prata om?

Stäng av tågtrafiken i hela Sverige, flera hundra som dör varje år när dom är på spåret.

Nej förbjud mobiltelefoni utan headset istället. Tror det skulle göra mycket mer. Nu sitter ju dessutom folk och läser mail och websidor i bilen....:crash

Nej förbjud mobiltelefoni utan headset istället. Tror det skulle göra mycket mer. Nu sitter ju dessutom folk och läser mail och websidor i bilen....:crash

Mmmm, mobiltelefonerandet under färd tycker de tydligen är helt okey trots att det bevisats om och om igen i världen hur farligt och svårt för trafikanten det är att hantera t ex både bil och telesamtal på en och samma gång när det alltför många gånger slutat i svåra olyckor med dödsfall.Skulle kunna fylla en hel bok på minst hundra sidor med diverse farliga mobilsamtalssituationer jag varit med om i trafiken, men som sagt, det är tydligen helt okey.

Verkar lite som att diverse organisationer slår lite under bältet just nu av någon anledning mot mc folket och gömmer undan de verkliga problemen i trafiken som om de inte existerade.Man kan ju fråga sig varför.Misslyckades dom med sin uppkörning för mc kort eller vad är det frågan om. :va

Mmmm, mobiltelefonerandet under färd tycker de tydligen är helt okey trots att det bevisats om och om igen i världen hur farligt och svårt för trafikanten det är att hantera t ex både bil och telesamtal på en och samma gång när det alltför många gånger slutat i svåra olyckor med dödsfall.Skulle kunna fylla en hel bok på minst hundra sidor med diverse farliga mobilsamtalssituationer jag varit med om i trafiken, men som sagt, det är tydligen helt okey.

Verkar lite som att diverse organisationer slår lite under bältet just nu av någon anledning mot mc folket och gömmer undan de verkliga problemen i trafiken som om de inte existerade.Man kan ju fråga sig varför.Misslyckades dom med sin uppkörning för mc kort eller vad är det frågan om. :va

Vi på MC är ett enkelt mål. Dels sticker vi ut, och dels är det en vi-mot-dem-situation. Många människor ser lätta poäng att plocka, oavsett om det är en lösning på problemet de ska lösa.

Hahaha bra skrivet!
Skicka in det till någon av de stora tidningarna!

Man kan inte lagstifta bort dumt beteende.
Finns bara en säkerhetsåtgärd som funkar, och det kallas omdöme.

Dessutom, om man kör med omdöme kan man köra nästan hur fort som helst.
Håller man bara låg profil så blir man inte uppmärksammad.
Raka rör och bakhjulsåka drar på sig uppmärksamhet, även oönskad sådan..

varför gå upp ur sängen!? man kan ju faktiskt trilla ur och dö! bättre att stanna kvar i det här trygghetssamhället där fler och fler tar sina liv. Men det skriver media inget om. Är det så tabu att prata om?

Det är lika farligt att ligga kvar i sängen. Det kan ju komma en flygplansmotor genom taket och krossa dig.
Tror att det är handlingen i Donnie Darko, det är länge sedan jag såg den, men en flygplansmotor kraschar i alla fall genom hans tak och landar i hans rum. Som tur är var han inte hemma.

Lärdom:
Gå upp ur sängen, innan flygplansmotorn kommer.

Jag tror helt ärligt att mer sänkning av hastighetsgränserna kommer göra allt värre.

Personer som vill fram kommer köra hetsigare än förut, farligare omkörningar, hastighetsskillnaderna ökar. För dom som redan kör sakta och tänker anpassa sig till att köra ännu saktare kanske det ger en 5% säkrare bilfärd.

Jag är ganska tålmodig bakom ratten för att vara en sketen 20-åring, men ska det gå ännu saktare vettefan om jag orkar vara så tålmodig...

läst idag om hur hälften av alla mc åkare kör för fort

ok, är det mycket eller lite i förhållande till antalet bilister som kör för fort?
häxjakt utan jämförbara siffror tycker jag

för jag kan då säga att jag aldrig kör enligt hastighets begränsningen med bilen
dom få gånger jag kommer i kapp en bilist som ligger och håller laglig hastighet är inte ofta
inte ens varje dag

men som vanligt är det alltid dom stycka mc-förarna som gör fel, ingen annan

Testa kontakta någon större tidning tex. i Göteborg, svaret du kommer får är att det KAN öka antalet självmord.
Det rör sig om en dominoeffekt, främst hos kända personer men det kan även vara självmord som får stor uppmärksamhet i media.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Werther-effekt

Det hoppar 2 personer i veckan från broarna i Göteborg, anledning till att tidningar inte tar upp det här är att personer som inte mår så bra skulle då genom bli serverade hur man enkelt begår självmord. Att skriva om självmord KAN alltså trigga flera personer, det KAN även förhindra vissa personer.

Om du är intresserad finns mer infor på bla. http://www.suicidprev.com/index.php?id=20

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...