FettSnok
96% enligt läkaren
Hur vet jag/ni som konsumenter när ni handlar av nån firma på nätet utomlands att det ni köper, är det ni söker? Alpinestars handskar har ju florerat i ett antal trådar om kopierad produkt.
Slå in varan ni funderar på, eller varumärke och lägg till counterfeit..
Typ counterfeit motor oil.
Allt kopieras, med varierande ursprungliga beståndsdelar och resultat.
Bosch reservdelar, framförallt dieselsidan, är en vanlig produkt. Kika in på alibaba och se vad ni hittar först.. lägg sen ihop om det kan råka vara så att det är sådan produkt som säljs hos näthandel/eBay.
Jag tror det är mycket som inte hade klarat en granskning, men det är vad jag tror.
Slå in varan ni funderar på, eller varumärke och lägg till counterfeit..
Typ counterfeit motor oil.
Allt kopieras, med varierande ursprungliga beståndsdelar och resultat.
Bosch reservdelar, framförallt dieselsidan, är en vanlig produkt. Kika in på alibaba och se vad ni hittar först.. lägg sen ihop om det kan råka vara så att det är sådan produkt som säljs hos näthandel/eBay.
Jag tror det är mycket som inte hade klarat en granskning, men det är vad jag tror.

jag sliter hårt för mina pengar och kan jag spara ett par tusen eller mer på att köpa samma vara utanför sveriges gränser så gör jag det, och nej, jag anser inte att det är mitt ansvar att hålla handlarna flytande! Har dom för höga lokalkostnader, byt lokal, det har ju även blivit billigare att anställa men löneklyschan åker fram i debatten hela tiden, hur billigt måste det bli att anställa innan en företagare är nöjd? Folk idag tror jag har en annan förmåga att hålla hårt i sina surt förvärvade slantar och jag tror att de flesta strävar efter att hitta samma varor som säljs i sverige fast på weben utomlands, det är tyvärr så verkligheten ser ut idag och jag får inte dåligt samvete för att jag handlar på ebay lite då och då när samma vara finns där men till betydligt lägre pris. Handlarna får helt enkelt anpassa sin verksamhet till verkligheten eller duka under även om det drabbar mig i långa loppet.