Smagatusk
Guest
Stod nästan 30 min och bara pratade om bilen då de båda tyckte den var fräck sen fick jag köra därifrån utan några böter alls![]()
Blev stoppad en gång efter att ha åkt typ dubbla skyltad hastighet, såg inte polisen i backspegeln som följde efter. Slutade med att jag fick böter för +10kmh. "Robinson Martin" Melin var det som delade ut bötern, trevlig och skysst han körde själv hoj.![]()
Det är väl så här det oftast låter? Poliserna som inte gör sitt jobb är "schyssta". Att stå och traggla i en halvtimme på arbetstid för att man har nåt gemensamt med nån, eller skriva ner hastigheten från det dubbla tillåtna till 10 km/h över är fan inte ok.
Utanför oss har de ofta fartkontroller, vilket man som småbarnsförälder välkomnar. Jag har heller aldrig några problem med nykterhetskontroller eller flygande besiktningar. Det är surkukarna och de arroganta skitstövlarna som stoppar mig när jag kör för fort på motorvägen som jag anser har nåt fel i skallen. Förutom att jag kört för fort, så kan jag garantera att deras uppförande mot mig inte är en reaktion på att jag har varit otrevlig, om det nu inte har varit för att jag har hissat ner rutan på ett provokativt sätt. I nästan samtliga fall har de antingen varit spydiga eller hållit nåt jävla moraltal, eller som i ett fall där polisen gav exempel på vad jag kunde gjort för pengarna i stället för att betala böter.
Håll käften och skriv böterna!