Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Speedy skrev:...Har man inte råd att helförsäkra sin hoj kan man köra med halv eller bara trafik, då sparar man stora pengar varje månad och belastar inte andra vid en eventuell smäll...![]()
Fredrik![]()
jiGGa skrev:Ville bara berätta att jag slutat skenförsäkra![]()
29000:- hamnade prislappen på för halv/helår hos IF för en -04:a![]()
Var tvungen att skriva av mig![]()
*DanTheMan* skrev:Å varför skulle det bli billigare försäkringar om ingen skenförsäkrade ??
Folk kraschar ju till höger o vänster iaf eller slutar man med det om man försäkrar "rätt"?? Eller blir det färre stölder då? Fattar inte resonemanget![]()
campar skrev:Intressant det här, de flesta här menar alltså att det är bara HEL försäkring på far/mor osv. är skenförsäkring och alltså inte om jag gör samma med trafik/halv??
heimdal skrev:de e ju skenfösäkring i vilket fall.. men om du klotar med enb halvförs. så får man väl inte ut ett korvöre
men dedär med att enbart försäkringstagaren får ut pengar låter som en bra ide... ock att man va tvungen å ha en speciell försäkring om fler än 1 ska bruka hojen
Lurch skrev:Folk skulle betala rätt premie. Istället för att en betalar 20000 kr/år och nio betalar 100 kr/år så betalar alla 2090 kr/år. Typ.
*DanTheMan* skrev:Om det vore så väl skulle det va![]()
Men vad baserar du det på?? Varför måste jag betala runt 20 papp om året endast för trafikförsäkring fast jag kört hoj prickfritt i 16 år ?? Det e en utopi att tro att FK skulle sänka premierna som du beskriver.
Lurch skrev:Du måste betala 20 papp fast du kört prickfritt i 16 år eftersom så många fuskar och skenförsäkrar. Svårare än så är det inte.
*DanTheMan* skrev:Jag tycker inte det e frågan om att har råd,,snarare är det en principsak.
Hur sjuk e det inte att man ska tvingas välja hoj efter försäkring med rena ockerpremier.
Fast den här diskussionen har varit uppe 10000 ggr på forumet så nu e det sluttjatat från min sida.Var o en gör som dom vill om man kan ta konsekvenserna.
twinner skrev:Spar man ihop pengar till hela hojen så blir det inte så dyrt att försäkra:=) då man slipper lån osv....
Sören skrev:Visst fasen handlar det om vad man har råd med![]()
Man har den hoj man har råd med, kör den bil man har råd med, bor i den lya man har råd med, klär sig i det man har råd med, äter det man har råd med ...
Så har man inte råd att pynta försäkringen på drömhojen, så får man skaffa något annat eller bo på en parkbänk, klä sig i trasor och käka barkbröd enbart för att ha råd med drömhojen.
Gavazn skrev:Finns väll en o annan fb-lirare som läser här...
Men jag tycker att om det går att försäkra min hoj billigare på min pappa eller mormor... Så gör jag det...
Försäkrings bolag som erbjuder mig helförsäkring för 50 000:- om året SKA man blåsa... Grattis till alla som tycker att det e fel att skenförsäkra och betalar era höga premier...
*DanTheMan* skrev:Om det vore så väl skulle det va![]()
Men vad baserar du det på?? Varför måste jag betala runt 20 papp om året endast för trafikförsäkring fast jag kört hoj prickfritt i 16 år ?? Det e en utopi att tro att FK skulle sänka premierna som du beskriver.
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |