Har/saknar du en Honda?

oskarmal

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
GSXR 750
Klockan 01:45 inatt tyckte jag att jag hörde någon som stod utanför och hamrade så jag blev genast nervös och gick ut för att kolla till hojen.
Jag gick en liten runda runt kvarteret och fick syn på någon skum typ på torget men tänkte inte för mycket på honom.
Jag kände på mig att något var på gång så jag gick upp till lägenheten och satt och stirrade ut genom mitt fönster ner på mc-parkeringen och klockan 02:15 kom en vit skåpbil och stannade vid parkeringen samtidigt som mitt eller någon annans larm slogs på.
Jag sprang ner och ut så snabbt jag kunde utan skor och ytterkläder med en liter adrenalin i blodet och var nog inte mer än 15-20 meter ifrån bilen som närmast innan den fick upp farten och aset hann iväg. Det var nog ganska tur det för det hade nog slutat ganska illa för någon av oss.

Iaf, det här skedde på essingen inatt och jag är 90% på att det stod en honda fmx 650 på parkeringen första gången jag var ute och kollade.

Så om du bor i stockholm och har en sådan tycker jag att du ska kontrollera att din hoj står kvar. :gnissla

Hann du ta regnummer på skåpbilen?

Men mina frågor är
*Hann dom ta någon hoj?
*Gjorde dom någon skada på möjliga objekt?
*Vad hade du gjort om dom/den klivit ur bilen?
Etc etc. Det är ju bra att du inte tog skada med tanke på att bilen i fråga körde iväg.
Men är det värt att eventuellt (Det kan hända) att bli nedslagen?

Visst, ens hoj är en köraste ägodel, men det är fan inte värt det om man kan bli sjukskriven en längre tid, eventuellt inte få köra hoj mer om skadorna kan bli så allvarliga ifall misshandel skulle uppstå.

Bra gjort iaf. NU har jag tagit en fet AW på Solli så jag har mina sinnen fulla av bruk istället för vett så ha lite överseende med det jag skriver.

Mvh // Jonas

Jag hann inte ta något regnr.
Är ca 90% säker på att dom lyfte upp och slängde in en honda i skåpbilen, det gick på mindre än 2 min.

Nu i efterhand när man hunnit reflektera lite så har jag blandade åsikter om det var bra eller väldigt dumt att springa ut.
När larmet gick hann jag inte ens tänka efter utan jag sprang instinktivt ut utan minsta tvekan. Jag hade så mycket adrenalin i blodet och uppe i varv att jag inte hade en tanke på att något skulle kunna hända mig.
Det var en otrolig kick att springa efter bilen men jag är glad att jag inte hann ikapp.
Hade jag hunnit tänka efter hade jag varit mycket mer försiktig, man vet ju aldrig vem man stöter på, men det kändes just då som att det bara fanns en sak att göra och det var att anfalla direkt på.

Det finns så mycket idioter där ute och någon måste ju jaga dem :tummenupp

Kan ju nästan bara gå på ett sätt om ägaren/tjuven stöter på varandra ....
någon kommer skada sig mycket . bäst e nog att följa efter ringa blå gubbarna /ta reg nummer och sådant..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti