Har sålt min s1000rr...

Status
Ej öppen för fler svar.
Tjena tomaten;-) Det var länge sen! Är det samma gamla härke som du körde på GR förra året så tackar jag nog nej trots att maskineriet säkert fungerar kanon:tummenupp
Söker ju främst gathoj just nu.

Härke och härke...bara för repade krasch kåpor sitter på och silver tejp efter som dezusen låg hemma.
Den presterar iaf. 1:34:xx där nere för 2 år sedan. Jag är ingen fartgud direkt.
Skall slänga ut allt o fota den sedan blocket. Skall sluta köra nu har jag bestämt.
1 Har inte råd
2 Kroppen är nyopererad.
3 Smått ledsnat, speciellt på gata (zx9an redan såld).

för utan hoj tänker jag inte vara en längre stund inte.

Puhhhh, nu är jag lugn......... tordde för ett tag att du tillhörde Stekare/Posörer klubben som heller sitter hemma och trycker om de inte kan visa upp sig med den värsta av MC/Bil/Kläder/Resor osv. Känner några sådana typer som varken har bil / mc / eller reser alls då deras pengar inte räcker till det värsta/dyraste för tillfället (och kanske inte i framtiden heller).

Fantaster/Genunit-intresserade därmot anpassar sig efter budgeten och fortsätter med att åka/resa osv osv, man kan ju ha 98,76 % lika roligt med en Resa / Bil / Mc som kostar en bråkdel av en värsting :banana:banana:banana

Puhhhh, nu är jag lugn......... tordde för ett tag att du tillhörde Stekare/Posörer klubben som heller sitter hemma och trycker om de inte kan visa upp sig med den värsta av MC/Bil/Kläder/Resor osv. Känner några sådana typer som varken har bil / mc / eller reser alls då deras pengar inte räcker till det värsta/dyraste för tillfället (och kanske inte i framtiden heller).

Fantaster/Genunit-intresserade därmot anpassar sig efter budgeten och fortsätter med att åka/resa osv osv, man kan ju ha 98,76 % lika roligt med en Resa / Bil / Mc som kostar en bråkdel av en värsting :banana:banana:banana

Nej jag kör hoj för att det är kul att köra hoj och inte för att skryta som så många verkar tro som inte känner mig?

Däremot har jag tyckt att det har varit kul att ha nya hojar de senaste åren eftersom jag har haft råd med det och varför ska man inte unna sig det då? Just nu är läget annorlunda och då får jag som alla andra mätta munnen efter matsäcken..

Har du nån kul hoj på gång, efter alla tips o förslag?

Hade tidigare sporthoj (gsxr 750 -00) men bytade till er6n.
Kan säga att er6n tyckte jag var mycket roligare än sporthojen.
Er6an har inga problem att hänga med i snabba gruppen på bkk om man är en duktig förare.

Sen är fördelarna många med er6an tycker jag.
+ Försäkringspremien
+ Bränsleförbrukningen (30mil på en tank) 15L.
+ Lätthanterlig
+ Sittställning

Åk och prova en er6n och jag tror inte du blir missnöjd.

Last edited:
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_FZ6_N_27608001.htm?ca=11&w=2

Kan det här vara nåt? många hk mer än i er6 ,men kanske inte vridet?

Har bara blivit ännu mer förvirrad:confused: Men ska åka och få låna en er6 nån dag och prova

Har provat en sån men den var mycket klumpigare tyckte jag jämfört med er6.
Sen är ju vridet i er6n bara för jävla härligt.
Slippa växla hela tiden.
Men åk och prova och känn efter.
Första gången ja prova er6 så skrattade jag under hjälmen :)

Pool? :svettas
Säg inte för mycket då har du snart en bumse på gräsmattan :fyllisar

Va lever du???
Jupp, 11x9 meters betongbunker, 26 grader och kall öl i närheten. Beläggning just nu: 5 ungar:tummenupp

Väldigt mycket hoj för pengarna enligt kamraten som kör FZ6. Han kör R1:a på bana men envisas med att alltid snacka om den där FZ:an. Typ 100 hk, mycket kvickstyrd och lämpar sig till o från jobbet likväl som att smiska svenska banor.

Lycka till med vattenskadan nu.

Peter

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_FZ6_N_27608001.htm?ca=11&w=2

Kan det här vara nåt? många hk mer än i er6 ,men kanske inte vridet?

Har bara blivit ännu mer förvirrad:confused: Men ska åka och få låna en er6 nån dag och prova

Du får kanske uppfylla en gammal dröm, köpa en TL 1000R :D, inte så pjåkig för en billig penning :)

// A.B

Varva varva vaaaaaaaaaaaaaaaaarva....men jag tycker den känns rappare än er6.

Klart den är rappare än er6 där är ju trots allt 30 hk till.
Men som de är nu så ja kommer jag nog aldrig gå tillbaka till radfyra, det var för hetsigt för min smak.
Blev trött på att varva sönder hela tiden för de skulle hända något.

Men det är jättesvårt att ge tips om hoj efter som alla har olika smak.
Det bästa är att åka runt och prova massa olika.

Kan inte en Honda Hornet vara något? Ca 100 hästar på 175 kg fin väghållning och billig försäkring. :yoparty

Edit: Och billig i inköp 30-40 papp i årgångar därefter.

Jag försökte förmedla jobbarpolarens Gixxer 750-96 till fröken för rena kaffepengar, men den var visst för gammal...:D Så en oljekokare från medeltiden är nog inte på radarn.

jamen den hade ju gått över 7000 mil! vill ju inte börja med att byta halva hojen även om den var billig som fan:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma