floodi
Sporthojsnörd
När man har bankat sönder sin tumme sådär så kommer det göra ont ett bra tag.
Först har du sönder blodkärl som tömmer ut i det jefligt hypotetiska (nonexisterande) utrymmet kring ditt ben i tummen och mellan senor o nerver. Där tömmer det tills det spänner av själva fan, men jag såg att du borrat ett hål(självklart steriliserade du borren på något vis innan du gjorde detta va
![]()
??)
SEDAN tar det ett par dagar och blodet levrar sig varpå det (hematomet..blodansamlingen) sedan skall brytas ner och läkningsprocessen börjar..det gör ont!!
Och om du inte steriliserade din borr innan du gröpte ett hål i din stackars nagel så kan du hårdhaja att det introducerades lite bacillusker i ditt sår som säkert ligger o gror.
Hade du inte borratbrynad) så skulle jag säga att du bara skulle vänta ut det o låta det läka men eftersom du var där o penetrerade hudbarriären (och dessutom på en nagel som är en bakteriehärd bara i sig..tänk allt som samlas runt nagelband och i ojämnheter etc) så tycker jag att det är väldigt värt att pröjsa 200 spänn eller vad det nu kostar att pallra sig till husläkaren för att utesluta att du har/ håller på att få, en mysig liten varansamling därinne som ligger o trycker. Det kan dessutom läka snyggare om du får det kollat eftersom det läker fulare om du har infeltioner etc i såret.
Detta och att du KAN ha brutit eller fått en spricka i benet.
La upp lite nya bilder på min tumme idag den ser ännu värre ut nu ,hehe
och ont gör det som fan ,och jag har varit hos läkarn och dom gav mig pencilin och bandage. så nu får vi väll se hur det blir.