har så jävla ont i tummen behöver råd .

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Har slagit mig rejält på tummen så det värker i hela handen ,gjorde det igår
på dan och det värker som satan fortfarande , nageln är helt blå och jag har tagit ett 1 mm borr och borrat hål i nageln och tömt skiten på blod ,men det
värker som själva fan ändå.

Ipren funkar inte.

Bifogat

• PICT0593.JPG
    PICT0593.JPG
    135.8 KB · Visningar: 259
  • tumme.JPG
    tumme.JPG
    18.8 KB · Visningar: 82
  • tumme1.JPG
    tumme1.JPG
    11.4 KB · Visningar: 88
Last edited:
Slå ännu hårdare på andra handens pekfinger så kommer smärtan i tummen att kännas mindre.

på dan och det värker som satan fortfarande , nageln är helt blå och jag har tagit ett 1 mm borr och borrat hål i nageln och tömt skiten på blod ,men det

Ipren funkar inte.

Det gör ont som faan :mattias, bara å leva med, jag gjorde samma sak för ett par veckor sen... Det tar ett jävla tag innan det går över.

Om det fortfarande är tryck på skiten mosa in en nål och punktera:tummenupp

Äh, tunnis, klipp av tummen med en slö sax, doppa såret i jello och stryk sedan stumpen mot en vällagrad lutfisk samtidigt som du lyssnar på Dallas introt i speed x3... Då har du inte ont i tummen sen, tipps från coachen :)

143312_9654_hi.jpg

Ipren funkar inte.

den kan ju va bruten oxå. o då lär det göra ont ett tag.. men e den inte det så kommer bet bulta nån dag bara.. sen e det lugnt.

den kan ju va bruten oxå. o då lär det göra ont ett tag.. men e den inte det så kommer bet bulta nån dag bara.. sen e det lugnt.

:rolleyes: You R WRONG

Min var inte bruten och det gjorde faan riktigt ont i nån vecka :mattias sen gjorde det lite ont i en vecka till!

Hinner du så skaffa en plastskydd för tummen, tror det finns på apoteket.
Svårt att föklara men det är en plasttumme att sätt utanpå köttummen.

Sen är det jäääääääävlit fjolligt att åka till sjukan så jag tycker du ska skita i det.
Tak är mycket viktigare än tummen som du bara använder dagligen resten av livet. :rolleyes:

2945997 ok.... ja det gör ont och i morgon ska man till öland o lägga plåttak , kommer bli jävligtgött banka plåt med en hand ,sen slår man emot överallt med tumfan
Det finns nog inte någonstans som Murphy utmärker sig mer än i detta fall. Om man har jävulskt ont i någon utav fingrarna, spelar ingen roll vilket finger det är, så ska man likväl slå/stöta till något med detta finger OCH endast detta finger. :mad:

När man har bankat sönder sin tumme sådär så kommer det göra ont ett bra tag.
Först har du sönder blodkärl som tömmer ut i det jefligt hypotetiska (nonexisterande) utrymmet kring ditt ben i tummen och mellan senor o nerver. Där tömmer det tills det spänner av själva fan, men jag såg att du borrat ett hål :gnissla (självklart steriliserade du borren på något vis innan du gjorde detta va :gnissla :gnissla ??)

SEDAN tar det ett par dagar och blodet levrar sig varpå det (hematomet..blodansamlingen) sedan skall brytas ner och läkningsprocessen börjar..det gör ont!!
Och om du inte steriliserade din borr innan du gröpte ett hål i din stackars nagel så kan du hårdhaja att det introducerades lite bacillusker i ditt sår som säkert ligger o gror.

Hade du inte borrat (:brynad) så skulle jag säga att du bara skulle vänta ut det o låta det läka men eftersom du var där o penetrerade hudbarriären (och dessutom på en nagel som är en bakteriehärd bara i sig..tänk allt som samlas runt nagelband och i ojämnheter etc) så tycker jag att det är väldigt värt att pröjsa 200 spänn eller vad det nu kostar att pallra sig till husläkaren för att utesluta att du har/ håller på att få, en mysig liten varansamling därinne som ligger o trycker. Det kan dessutom läka snyggare om du får det kollat eftersom det läker fulare om du har infeltioner etc i såret.

Detta och att du KAN ha brutit eller fått en spricka i benet.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...