Har polisen stoppat er?

Har ni blivit stoppade eller inte?


  • Antal röstningar
    0

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
stoppad.

Med Bil många många ggr.

På mc stoppad 1 gång.
Sen har polisen kommit och hämtat mig på en fullsatt Restaurang oxå.
Kom fram till bordet och frågade om det var någon som ville kännas vid en grön ZX9 utanför.
(Självklart var det någon annan som hade kört förbi en bil på bakhjulet precis på ett övergångsställe), när jag sa att jag kunnde inte köra så började alla kompisar vid matbordet att skratta, farbror POLISEN blev då arg...
Frågade var jag hade min nummerskylt, under sadeln svarade jag (den hade lossnat)....
Fick en varning, lite skäll och kunde efter ca 10 min fortsätta äta.

(före detta hände hade några brudar vid ett bord bakom berättat att det stog en Polis utanför och kollade på våra motorcyklar, trodde att det var ett skämt)......
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Bluebirds

Bil:
Stoppad 5 ggr för fortkörning med á 1000-1400kr.
Stoppad ca 5-6 ggr för körkortkoll/alkotest.
Hoj:
1st böter för liten skylt på hojen (stod och tankade :mad: )
1st böter för högt ljud på hojen (dom stod och väntade vid garaget :mad: )

Hoppas man har någon nytta av dom någon gång :hihi
 

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
Jag har kört bil sen 1986 och MC sen 2000, men aldrig någonsin blivit stoppad (inte ens i en rutinkontroll). Ligger ändå runt 2000-3000 mil per år så jag är fortfarande lika förvånad :va . (Bara för att jag har skrivit det här åker jag säkert dit när jag kör hem från jobbet idag :gnissla )

"Nej, dom tar mig aldrig levande" lät dock lite väl dramatiskt för att jag skulle kryssa i pollen.
 

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Hjo
Hoj
BMW S1000RR 2017
Jag blev stoppad 2 gånger föra året. Båda gällde körande i bussfil.... :rolleyes:

1:a gången stod en polisbil vid vägen och vinkade in mig och gav mig några väl valda ord men ingen påföljd.

2:a gången en MC polis som kommer från Helenelund uppfarten mot Sthlm och stoppar mig lite längre fram. Han sa väl att det gick lite för fort och att jag inte bör köra här. Ingen påföljd.

Har med andra ord bara träffat på snälla konstaplar :tummenupp
 

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Ort
kalmar
Hoj
ZXR400
mig har dom aldrig tagit, dock så har jag gammalr polis ställ med en stor tröja under och hojen reggad på pappa polis namn så att jag har haft ögonen på mig en ca 20 gånger... men men även om poliser itne får köra för fort i civilt utförande så är det nog svårt för trafikpoliserna att stoppa sin eggen chef!

haha fan vilka nördar igentligen... men du.. jag skulle nog öveningsköra på som vanligt och ha skoj..
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Intressanta svar på pollen. :va

Det luktar auktoritets problem lång väg
 

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Ort
häggwall
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Jag åkte i en blåskontroll på väg till jönköpingsmässan förra påsken,hade som tur va en dublett på körkortet kvar, bara att visa upp... (lite svettigt)
Åter till frågan, skicka in på alla du känner eller bara träffat löst, (har för mig att dom även har tatt bort 5år-regeln) NÅN borde ju ha tid att köra med dig. I uddevalla(road rague MC) kör dom ALLTID lagligt så där kan du ju övningsköra. Men varför inte köraupp direkt, ring VARJE dag tills du får en tid,
polaren gjorde så -03, fick tid efter 17 dagar och klara kortet på under 39dagar (övningskörde 5 tillfällen tror jag) :tummenupp :tummenupp
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Stoppad? Ja många gånger..

Den roligaste var en fordonskontroll i höstas, mitt bakdäck var då så slitet att det gick att se korden, jag hade ingen reflex bak mm.
Polisen förklarade med myndig stämma att jag skulle stänga av motorn för att den här kontrollen skulle ta en stund. Han börjar med att kolla Bromsljus, blinkers, hel och hlavljus. När han sedan ville kolla instrumentbelysningen (Måste man ha en sådan?) så bjöd jag honom att sitta upp bakom styret så att han fick rätt perspektiv. Efter fem sekunder säger han "har den bara gått 400 mil den är ju ny" och jag ser hur det lyser i ögonen på honom. Jag svarar att jag köpte den för ett par månader sedan och jag är mycket stolt och nöjd.
Sedan börjar han prata Mc-minnen och ställa frågor om min hoj i minst tio minuter innan en kolega till honom påpekar att han skall återgå till sitt jobb.
Han kliver av hojen och jag hoppar på och får köra vidare.

Han besparade mig några sköna slantar som jag annars med all rätt skulle ha fått böta.
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Med bil, många gånger men det är förståeligt då jag kör nästan 3000 mil / år Och inte går det ju enligt hastighetsbegränsningarna alltid heller. 3 körkortsindragningar har det visst blivit hittils på 16 år med körkort.

På MC ännu aldrig stoppad. Men det kommer väl som ett brev på posten i år. :D

Nykter kör jag alltid!
 

Coola Ola

Guest
Med bil har jag blivit stoppad tre ggr, en gång med påföljd (körde i bussfil). När jag kört hoj har jag blivit stoppad två ggr, en gång efter en fetklotning så baklampan slutat funka och en gång när jag körde utan regskylt (glömde skruva på den efter att jag meckat ihop hojen). Ingen påföljd när de stoppade mig med hojen dock.
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
janoshki-jonaz skrev:
mm klockrent jonet..älskar den historien...
SANN sådan oxo.....
slår mina körkortsindragningar med hästlängder förutom den med närmare 160km/h i lundbytunneln(70sträcka):)

Hoho Lundbytunneln är en given highspeed uppblevelse. :Bugar
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
*Stoppad pga dimljus av en polare som är polis. Inga böter. :tummenupp

*Polisen kom in till oss när vi stod på en parkering och kollade hojarna. Frågade om vi kände en kille med svart R1a som var trasig och lagad med silvertejp, inte hade nån skylt, brukade köra på bakhjulet och kör ifrån polisen. "Den e nog stulen." Vi bet oss i läppen och nekade allihopa, vet precis vem de menar och det är en polare med svart ZX10, kvaddad på bana. :D Skylten tappade han under körning och den ligger hos polisen. :hihi Sen åkte han igen.

*En annan gång blåljus bakom mig på 50vägen framför mitt hus. Vet att jag inte har kört för fort för det är massa trafik och farthinder där. Stannar och frågar vad de vill, de påpekar att min baklampa e trasig. (givetvis inget jag visste nåt om :rolleyes: )

Frågar om framljustet funkar, jag drar snabbt av mig handskarna och lägger över tändningslåset och kablarna där hastighetsmätaren ska sitta, sätter på ljust och blinkar med helljuset. Har varken hastighetsmätare eller blinkers fram så det var nog bara tur att han inte tänkte på det. :3freak

Efter lite koll på körkort och sånt får jag gå. Inte köra trots att jag bara ska runt hörnet till garaget. Så jag får snällt gå med hojen runt.

*Var ute och körde med en polare med lånad hoj (KTM 660) som får motorstopp och inte kan kicka. Stannar vid sidan av vägen, hoppar av och ska hjälpa honom att kicka igång hojen. Polisen kommer med blåljus och ställer bilen mitt över en fil och spärrar av. Frågar vad vi håller på med (som det inte syns :rolleyes: och kollar körkort mm... fick åka sen utan att de kunde göra nåt.



Polisen har minst en person som jobbar mot oss motorcyklister/motardister i Jönköping. Hade en person i slutet av förra året, blir antagligen flera i år. Antecknar alla fordon med färg, kännetecken, regnr, vem som kör, personer med personnummer, utseende m.m. Jävligt irriterande att vara kartlagd hos polisen. :gnissla
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Bil ja, tog mig för 108kmh precis där E22an går från 110 till 90 utanför Sölvesborg i Blekinge. 1200:- :4skrika

MC, nej.
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Just det där håller de på med väldigt flitigt här i Sthlm oxå, vet inte riktigt vad de egentlige nska med de uppgifterna till?!

Dessutom är det väl förbjudet för de matt föra något som helst register på det....

Emmi skrev:
Polisen har minst en person som jobbar mot oss motorcyklister/motardister i Jönköping. Hade en person i slutet av förra året, blir antagligen flera i år. Antecknar alla fordon med färg, kännetecken, regnr, vem som kör, personer med personnummer, utseende m.m. Jävligt irriterande att vara kartlagd hos polisen. :gnissla
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
campar skrev:
Just det där håller de på med väldigt flitigt här i Sthlm oxå, vet inte riktigt vad de egentlige nska med de uppgifterna till?!

Dessutom är det väl förbjudet för de matt föra något som helst register på det....

Det är inte förbjudet att ha anteckningar, men det är förbjudet att föra register. Med andra ord kan de ha en miljon post-it-lappar på bordet med anteckningar så länge de inte registerför det.
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Blev stoppad inne i stán ..efter att farbror blå sett mig enligt dom.. Köra för fort på landsväg.. farliga omkörningar.. Bakhjul i stan .. mm mm ... men jag sa,,, nee.. icke jag !! :)

sen fick jag böter för min tiniwini nummerplåt..
men länsman tyckte också att jag hade fin Bike .. och det förstod jag ju . :tummenupp
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Emmi skrev:
Det är inte förbjudet att ha anteckningar, men det är förbjudet att föra register. Med andra ord kan de ha en miljon post-it-lappar på bordet med anteckningar så länge de inte registerför det.


Joo det är väl förvisso sant, men vad ska de egentligen göra med alla antecknignar då?! :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top