Har polisen civila hojar?

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date
Usch så obehagligt.... får hoppas att det inte fins några R-hojar som står skrivna på länsstyrelsen då iaf :rolleyes:

Är det inte så i sverige att polisen bara kör saab och volvo som civilbilar?

polisen licar bilar / betyder att dom har alla olika märken.. i små städer vanligt med saab volvo..

malmö, sthlm, gbg = alla sorter

jag lovar dig;) tro inte du vet när du har en gamal gubbe bakom o så, han kan va civil!!!!!!!:tuttar

var säkert inspelning av någon film

a just det, den filmen vill ja se:näsblod

Last edited:
Här i västerås vet jag att dem har en Yamaha Neos 100cc scooter för att ta mopeder, det var han som provkörde min husqvarna... med tråkiga följder:gråta

här österort, nacka-värmdö, har jag sett en liknande africa twin "civil-hoj", han verkade vara i tjänst... annars kan det ju faktiskt vara så att polismannen är påväg till eller hem ifrån jobbet på egen hoj?

men jag har hört om en blå R1a, som använts i tjänst av polis...där polis kört sin egen hoj i tjänsten som civil-hoj och plockat en och annan fortkörare, detta va österort. ingen aning om det stämmer, men bekanta som tydligen sett med egna ögon.

:gnissla

här österort, nacka-värmdö, har jag sett en liknande africa twin "civil-hoj", han verkade vara i tjänst... annars kan det ju faktiskt vara så att polismannen är påväg till eller hem ifrån jobbet på egen hoj?

men jag har hört om en blå R1a, som använts i tjänst av polis...där polis kört sin egen hoj i tjänsten som civil-hoj och plockat en och annan fortkörare, detta va österort. ingen aning om det stämmer, men bekanta som tydligen sett med egna ögon.

Fyfan! :gnissla

Jag har även sett en transalp i nacka som va civil. Han hade poliskläder plus vit hjälm med polismärke..

Skrämmande med en civil r1 i nacka/värmdö!! :eek:

Sett 2 BMW,en röd en blå i v-ås trakten och på E18 mellan v-ås och örebro.
Dom 2 känns enklast igen på packväskor i alu.

Henrik

I jönköping på E4 såg jag en riktigt gammal BMW eller Honda CB vinröd som stoppade ett gäng cruisers genom att fälla ut POLIS skylten mekaniskt från svingen!

De ville ju bara hänga på polisen som körde över tillåten hastighet i omkörningsfilen! (Jag satt i bil vid tillfället som tur var)

Har för mej att tuppen i nackas hönsgård åker offrodhoj till o från jobbet:va Men har även sett att dom åker moppe i full mc mundering:D

helt otroligt vad man får läsa. har polisen blivit tuff?
kanske investerade r-poliser när de fick se ghostrider o getaway in stockholm filmerna?

helt otroligt vad man får läsa. har polisen blivit tuff?
kanske investerade r-poliser när de fick se ghostrider o getaway in stockholm filmerna?

:D Man vet alldrig:näsblod Ser fram mot när man får se en Retta me farbror blå i sadeln me packväskor som skrapar i o flippflopp hjälm som åker upp av vindmotståndet i backspegeln:D :D

Sen vet jag att det finns en vit/blå/orange gixxer med blåa blinkerslampor i stockholmsområdet. :rolleyes:

Finns även en KTM offroad i skara trakten. Så det verkar ganska utsträckt. Jag har bara sett att de bär vita hjälmar.

Usch så obehagligt.... får hoppas att det inte fins några R-hojar som står skrivna på länsstyrelsen då iaf :rolleyes:

Hurså, tror du att du kör ifrån dem annars :va

I Skåne vet jag de använder eller har använt Honda Dominator 250. Röd/gröna. Mopedjagare.... :D

Last edited:
kan ju inte påstå att jag är ute å snurrar så mycket men jag har fan bara sett nån tok touring med Comradio insmugen i en packväska där antenn sticker upp, de är allt..

de där med motarder, crossar, enduros osv aldrig sett ännu..

Är det inte så i sverige att polisen bara kör saab och volvo som civilbilar?
Hört talas om en civil polis-Fireblade i Kalmar län (exets pappa blev stoppad. Ingen mc-expert men det var en civil sporthoj)

Sett (och tjafsat med) en civil BMW-touringhoj i Skåne 2006. Antenn på packväskan. Silverfärgad

Ang SAAB/Volvo, såg två uniformerade poliser i en silverfärgad, sänkt och trimmad Sierra Cosworth i Sthlm för många år sen. Gott om polisutrustning i mittkonsollen :rolleyes:

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul