har opererat ögonen med LASIK

Jag har en störning på ena ögat som nog säkert är repor på hornhinnan eller liknande. När ljuset ligger på skymtar jag ett transparent mönster som ungefär ser ut som trädrötter eller tunna blodådror. Är någon insatt i ämnet och kan svara på vad detta är?

Jag gjorde min LASIK operation för ett år sedan på "Ögonlasern" på Sibyllegatan i Stockholm. Jag körde bil dagen efter operationen utan glasögon! Jag hade -5,5 och -3 i atigmatism så jag var i praktiken blind utan glasögon.

Rekommenderas starkt!

/Freppa

Tänk på att det kan ju faktiskt bli fel också som med alla ingrepp. En arbetskamrat fick sämre syn på ena ögat efter laserbehandligen, så han är fortfarande tvungen att använda glasögon.

Kolla också upp vad det innebär i andra sammanhang, det informerar de visst inte alltid om.

T ex blir mörkerseendet gärna något försämrat. Dessutom blir ögat mer tryckkänsligt. LASIC kan därmed ställa till problem t ex vid medicinskt godkännande för flygcert.

Tror det är två års väntetid mellan operation och nytt medicinskt klartecken för flygcert. Går fetbort!

SVmannen skrev:
hela förloppet tar ca 10 minuter för båda ögonen....

1 man får en lugnande tablett

2 bedövande ögondroppar

3sedan kägger man sig på en brits och läkaren sätter på en "äggkopp" på ögat med ett litet hål i, den sugs fast på ögat och hornhinnaa kommer igenom hålet :rofl därefter sätter man på en kniv på äggkoppen och den skär upp hornhinnan 3/4 delar, därefter tas äggkoppen bort! man ser dock inte mycket av det hela då ögat kommer helt ur focus av suget i äggkoppen, men är jävligt obehagligt....

4 läkaren tar en kanyl och viker upp hornhinnan därefter så riktas lasern in och börjaar att jobba i runt 5-10 sekunder (luktar bränt hår) :rofl sedan ställs lasern om och korrigerar brytningsfelet om man har ett sådant! ca 5 sekunder till.....

5 hornhinnan läggs tillbaka....klart!

6 nästa öga

7 ögondroppar och en taxi hem.......

8 sen en masssa ögondroppar av olika slag i 5 dagar

9 färdigt! :yoparty :yoparty :yoparty

jensa

Detta har man ju planerat att göra så småningom.
Men jag vet i fan om jag törs.
Jag kommer svimma. Har blivit så shåpig de senaste åren.

Kan man få fler tabletter? hehe

Fan, jag var "with the program" till punkt 3. Sen satte jag ofrivilligt handen för ögat och grimaserade. :hihi

.

det går inte att bli sövd....tyvärr....men det är inte så farligt som det låter!!!! jag lovar och det är värt det....

jensa

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...